• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weggeschreven bedragen wordt afgerond weggeschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ADvH

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2018
Berichten
39
Goedemorgen,

Onderstaande code resulteert in een afgerond bedrag in balans!D" & Rij, laten we zeggen de waarde is €408.13 maar er wordt weggeschreven €408,00. Inmiddels en ik er achter dat dit wordt veroorzaakt door de 'And....' die aan het eind is toegevoegd.

Code:
If Range("TblJour!F25000") - Range("TblJour!G25000") > 0 Then Range("balans!D" & Rij) = Range("TblJour!F25000") - Range("TblJour!G25000") And Range("balans!E" & Rij) = ""

Ik heb de
Code:
And Range("balans!E" & Rij) = ""
al gewijzigd in
Code:
And Range("balans!E" & Rij).ClearContents
maar dit was ook niet de oplossing

De vraag is, bestaat er een andere code waarmee in één coderegel tegelijkertijd een waarde met decimalen wordt weggeschreven en een andere cel wordt leeggemaakt?

Vr Gr Albert
 
Je voegt een waarde toe aan de regel, i.p.v. een tweede actie uitvoeren.
Code:
If Range("TblJour!F25000") - Range("TblJour!G25000") > 0 Then 
     Range("balans!D" & Rij) = Range("TblJour!F25000") - Range("TblJour!G25000") 
     Range("balans!E" & Rij) = ""
End If
 
En als het met alle geweld in 1 regel moet vervang je die AND door een dubbele punt.
 
Dank Octafish,

Zo had ik het inderdaad ook al voor elkaar gekregen, maar ik ben grote fan van compacte code, vandaar mijn vraag:cool:

Ik begrijp iig dat het niet mogelijk is. Nogmaals dank voor je snelle reactie!!

Vr Albert
 
En als het met alle geweld in 1 regel moet vervang je die AND door een dubbele punt.

Yes Edmoor, dat werkt super.

Ben ik nog benieuwd.... uit je opmerking zou ik op kunnen maken dat het helemaal niet handig is wat ik doe? In het licht van performance enzo, is de oplossing met de dubbele punt minder goed/snel/handig dan de oplossing van OctaFish, of is het voor de leesbaarheid van de code beter om de oplossing van OctaFish te gebruiken?

Vr Gr Albert
 
Ik zou het voorbeeld van Octafish gebruiken.
Inderdaad voor leesbaarheid.
Voor de performance maakt het niks uit.
 
OctaFish en Edmoor,

Hartelijk dank, GOUD dit forum:thumb:

Vraag is wat mij betreft opgelost... ik kan alleen die knop niet vinden om de vraag op 'opgelost' te zetten.

Vr Gr Albert
 
Dat kan je in je eerste bericht (#1) doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan