USB hub voor randapparatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

moriceh

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
80
Ik ben op zoek naar een USB hub (ivm te weining usb poorten in mijn laptop). Op deze hub wil ik een webcam en een dongle voor mijn headset plaatsen (en mischien nog een draadloos toetsenbord/muis).
Mijn vraag:
- Kan dit, werken ze dan allen naar behoren?
- Is elke hub hiervoor geschikt, of moet ik nog ergens op letten?

alvast bedankt
 
Een garantie dat alles naar behoren werkt is er nooit.
Om er vrijwel zeker van te zijn dat dat wèl het geval is moet je een hub kopen met een eigen stroomvoorziening, liefst een usb 3 type indien de laptop over zo'n poort beschikt.
Iets als dit: voorbeeld.
 
Maximum stroomverbruik kan een probleem vormen dus dan is een duurdere verdeeldoos met adapter handig en deze kan ook gebruikt worden als oplader, afhankelijk van het vermogen dat de adapter heeft maar sommige apparaten werken niet op een hub. Eerst inlezen of uitproberen op de hub van een ander is een goed idee als er veel vanaf hangt.
 
Hallo

"Op deze hub wil ik een webcam en een dongle voor mijn headset plaatsen (en mischien nog een draadloos toetsenbord/muis). "

Hangt er van af of er genoeg "bandbreedte" is om nog vlot dataflow te hebben.

Geen vermelding trouwens over welke laptop we hier spreken.

Als je een "hub koopt met een eigen stroomvoorziening " , let er dan op dat deze voedingsspanning niet naar buiten komt op de u.s.b. poort van de laptop.

Veel laptops hebben dit niet graag (lees ... meer dan realistische kans om de u.s.b. poort van de laptop op te blazen)

Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan