• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen vullen en dan enter (verplicht)

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden.
Ik heb een vraagje over het vullen van cellen in exel.
Als ik bezig ben met het invullen van cellen dan wil ik wel eens vergeten (dikwijls ) op enter te drukken.
Ik ga dan met de pijltjes toets naar de volgende cel om deze in te vullen of met de muis (en heb de eerdere cel geen enter gebruikt) Heeft dit gevolgen voor verdere berekeningen ?? Hij geeft niet aan dat dit fout is
Mag dit zo of altijd enter gebruiken ? Kan ik later nog zien of opvragen of ik deze fout ergens heb gemaakt bv foutcontrole ?
Bij voorbaat mijn dank voor de reacties
e de waele
 
Ik heb ook nog geen probleem gehad volgens mij. Maar omdat exel er op staat dat ja na elke ingave op enter zou moeten drukken. Misschien dat dit bij ingewikkelde gebruikers wel moet ik weet het niet Ik heb er tot nu toe geen probleem mee gehad Ik laat de vraag nog even open staan
Bedankt voor uw snelle reactie
e de waele
 
Volgens mij is dit niet verplicht. Ik weet alleen dat je met ENTER een rij omlaag gaat, naar de cel eronder, en met TAB naar de cel rechts er naast in dezelfde rij. Ik denk dat dit standaard de bedoeling is. Als je een cel gewoon verlaat, bijvoorbeeld door met je muis op een andere cel te klikken, blijft je laatste ingave gewoon staan...
 
Ik denk dat het juist is ik heb daar ook nog geen problemen met gehad
Ik zal dit nog even laten staan
Ook weer bedankt voor uw reactie
e de waele
 
Voor de volledigheid:
Ik weet alleen dat je met ENTER een rij omlaag gaat, naar de cel eronder
Ja, maar enkel als je dat zelf wil, dat zit namelijk bij opties. Daarmee kan je naar één cel in de 4 richtingen, en net zo goed kan je ter plaatse blijven.
 
Ik ben een ingewikkelde gebruiker en voor mij is dit geen probleem.
Post 6. > Officeknop > Opties voor Excel > Tabblad > Geavanceerd > Selectie verplaatsen nadat ENTER is gedrukt > Vier richtingen
 
Ik heb deze ingesteld op 1 plaats naar rechts om gegevens in te vullen en dat werkt prima
e de waele
 
Wel oppassen dat je niet in kolom XFD staat want dan kan je niet verder naar rechts.:rolleyes:
 
Zover zal ik wel niet komen denk ik maar is goed dat je het zegt
Bedankt hoor
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan