adres etiket

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
150
Ik heb een database met honderden adressen waarvan ik etiketten afdruk van ALLEMAAL tegelijk, maar is er mogelijkheid om van één bepaald adres die je kiest door de naam in te geven af te drukken ?
 
Maak een extra tabel aan met enkel cijfers (1; 2; 3 enz.)
Vervolgens zet je je tabel met adressen in een query, samen met deze tabel met cijfers.
Beide tabellen zijn NIET aan elkaar gekoppeld.
Vervolgens filter je je tabel met adressen op 1 te kiezen adres. (Indien de tabel met cijfers er niet zou staan heb je dus 1 record)
De tabel met cijfers filter je dan afhankelijk van het aantal etiketten dat je wenst.
<10 zal dus 9 cijfers geven.
Als je deze query nu uitvoert heb je 9 records van hetzelfde adres.
Dit kan je afdrukken op etiketten.

Hopelijk is het dit dus wat je bedoelt.

Uiteraard gaat het ook met VBA, maar ik vermoed dat dit eigenlijk eenvoudiger én sneller is.
 
Volgens mij kan het nog sneller en simpeler door de query die je gebruikt voor je Etiketten rapport te filteren op de gewenste naam. Dus in de query maak je een parameter veld, en die vul je dan in als het rapport er om vraagt. Zelf breid ik zo'n filterveld uit met een optie om ook alle etiketten te tonen als je niks invult, anders blijf je bezig :). Maar je kan ook, als je het complete etiketten bestand in het afdrukvoorbeeld hebt staan, bij afdrukken aangeven welk etiket je wilt hebben. Vermoedelijk kun je dat nummer wel terugherleiden uit het afdrukvoorbeeld. Maar een simpel tekstfilter is het makkelijkst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan