Aankopen van een Time Capsule (dewelke niet meer bestaat)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
First of all, ik ben geen Apple fanaat en verkies dus zelf liever Android over Apple, maar ik ben dus op zoek naar een apparaat waarbij persoonlijke media zoals foto's en video's veilig in kunnen worden opgeborgen...

Ik weet dat je vroeger Time Capsule had waarbij je redelijk wat geheugen had, en dat deze ook redelijk de tand des tijd kon doorstaan.

Nu is mijn vraag de volgende, welk opslagapparaat kan ik gebruiken om pakweg jpeg. en mp4. in op te slaan, en ook dat deze niet afhangt van een draaiende harde schijf dewelke kapot kan gaan en zeer duur is om te herstellen in geval van problemen...

Nu zijn er een paar vereisten, als er uberhaupt al zoiets bestaat momenteel op de markt.

- voldoende storage ruimte
- makkelijk uploaden (via cloud of manueel opladen)
- veilig
- lang meegaand

Hebben jullie een ideetje hiervoor? Ik heb thuis een UniFi netwerk opgezet, dus indien mogelijk ook hiermee compatibel

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Koop een ext. SSD : voorbeeld
Kun je op je smartphone, pc aansluiten of op een usb poort van je router en hem zo als netwerkschijf gebruiken.
 
Thx man, heb een korting op deze website, waar ook het merk Sandisk en G-Technology onder vallen

https://shop.westerndigital.com/en-ie/c/nas-and-cloud-storage

Is een Personal Cloud & NAS niet iets waar ik op zoek naar ben? Eventueel met RAID (dubbele opslag dacht ik)

Op deze pagina zie ik 2 opties staan die me bevallen (aangezien die expert en Pro MYCLOUD beginnen aan 350+ euro, zonder enige Harde Schijf erin, en met wordt het al helemaal een dure aankoop):

Namelijk deze:
https://shop.westerndigital.com/en-...ud-expert-series-ex2-ultra#WDBVBZ0000NCH-EESN (waarbij de 16TB vreemd genoeg goedkoper is dan de 12 TB, misschien meer courant model)

of deze:
https://shop.westerndigital.com/en-ie/products/cloud-storage/wd-my-cloud-home-duo#WDBMUT0120JWT-EESN (deze komt wat duurder uit dan de hierboven gelinkte NAS)

Zijn deze aan te raden? Met RAID moet je de capaciteit door 2 delen neem ik aan? Ik zou toch iets van een 10+ TB willen nemen dan, op voorwaarde dat deze toch een hele tijd meekan dan uiteraard...

Dus voorlopig gaat de voorkeur uit naar de My Cloud Expert Series EX2 Ultra (eerste link, in de 16TB versie)

Maar is het belangrijk om naar SSD te gaan, omdat je daar een SSD linkte? Hoe betrouwbaar zijn zulke systemen dus?
 
Als ik op zoek zou zijn naar een soort NAS-omgeving zou ik zo wie zo nooit voor Western Digital kiezen..
Dat zijn geen NAS bouwers, halfbakken meuk is het waar veel problemen mee zijn als er ooit iets mee fout gaat.
Kies dan voor een echt merk, iets als bijv Synology, QNAP of Thecus.
Die zijn betaalbaar en gewoon goed, heb hier zelf 2x 4 bay Synology draaien, gewoon top voor de prijs, goede software support en goed forum.

Een ext SSD is geen systeem maar gewoon een portable opslag medium wat je makkelijk kunt meenemen, net als een ext. HDD maar dan digitaal, dus zonder bewegende delen.
SSD's zijn vandaag de dag uitermate betrouwbaar, getuige ook de garantie die tegenwoordig 3 - 5 jaar bedraagt ( afhankelijk van merk / type / opslagcapaciteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan