wordpress aanbevolen modules ontbreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Domein Setup >> Kies je domein >> Zie je PHP instellingen
Als je dit bij deze hosting een goede instelling vind, dan eet ik mijn hoed op.

Meer kan je dus niet aanwijzen of een module installeren. En ik moest hem telkens aangeven dat er weer een nieuwe versie PHP was.
Dus nee, laat maar.

Zie nogmaals het verschil bij Versio.....dus een eerder plaatje in een van mijn berichten.
 

Bijlagen

  • email34.jpg
    email34.jpg
    18,1 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Dat is dus de normale functionaliteit van Direct Admin
Eentje die CloudLinux gebruikt heeft de uitgebreide mogelijkheden.
 
De ene DirectAdmin is de andere niet ;) Meestal breng ik websites bij Antagonist onder, ze hebben veel mogelijkheden.
Bij dit dashboard typ je een paar letters, in dit geval "php" en je vind wat je wilt hebben.

php-selector.jpg php-selector2.jpg


En ik moest hem telkens aangeven dat er weer een nieuwe versie PHP was.
Dat is top! Het zou een slechte provider zijn als dit automatisch zou gebeuren.

@reuslucius, hoe verloopt het met de imagick?
 
Laatst bewerkt:
Meestal breng ik websites bij Antagonist onder, ze hebben veel mogelijkheden.

Dat is top! Het zou een slechte provider zijn als dit automatisch zou gebeuren.
Eh,. zo top vind ik dat niet.
Als ik als klant hem moet wijzen op een nieuwe php versie (want in de DA stond de nieuwste nooit) dan klopt dat toch echt niet.
Volgens mij wist hij als reseller (want dat was/is hij) toch niet helemaal hoe het werkte.

Nu ik de belangrijkste websites bij Antagonist heb en de rest bij Versio kan ik alles zelf regelen.
 
In elke php versie is "deprecated" functionaliteit aanwezig, dat is functionaliteit die ergens in een volgende versie eruit gehaald gaat worden. Stel, je hebt in WP een plugin die getest is tot en met php 7.1 en die van dergelijke functionaliteit gebruik maakt. Als de provider automatisch de php versie zou aanpassen dan kan het zo maar zijn dat de plugin niet meer werkt. Daarom is het logisch dat de beheerder van een website zelf een php versie aanpast zodat op een moment waarop er voldoende tijd is de gehele website kan worden getest.

Ook plugins die in WP up-to-date zijn hebben dit omdat de laatste update makkelijk een jaar oud (of ouder) kan zijn. De reden dat zulke functionaliteit erin is gekomen komt omdat het nog niet deprecated was in php 5 en de maker er verder niet naar heeft gekeken. De maker heeft de plugin getest bij php 7.1 en dat vond hij/zij voldoende.

Het is niet erg als je een tijdje op 7.3 (ipv 7.4) draait want in de subversie (7.4.xxx) kunnen best nog wat fixes worden toegevoegd.

RE: Nu ik de belangrijkste websites bij Antagonist heb en de rest bij Versio kan ik alles zelf regelen. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gaat een hosting een oude PHP-versie wel uitfaseren. Maar daar moeten ze wel netjes over communiceren.
Hier zie je een tijdlijn over de ondersteuning:

https://www.php.net/supported-versions.php

- Rood: Een release die niet langer wordt ondersteund. Gebruikers van deze release moeten zo snel mogelijk upgraden, omdat ze mogelijk worden blootgesteld aan niet-gepatchte beveiligingsproblemen.
- Geel: Een release die alleen wordt ondersteund voor kritieke beveiligingsproblemen. Er worden geen features toegevoegd, en niet-kritieke bugs worden niet opgelost.
- Groen: Een release die actief wordt ondersteund. Gemelde bugs en beveiligingsproblemen worden verholpen en er worden regelmatig 'puntreleases' gemaakt.

Momenteel worden PHP 7.4 en 8 actief ondersteund. PHP 7.3 krijgt enkel nog veiligheidsupdates, de rest lager dan dit is End-of-life!
Die moet je niet meer gebruiken.... Veel hostingproviders halen ze vanaf dit moment uit hun assortiment.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan