wordpress aanbevolen modules ontbreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
68
Dag Allemaal,

ik beheer een aantal websites waarvan er een paar in wordpres zijn gemaakt.

wordpress doet een diagnose van een site en zegt een aanbevolen module is niet ingeschakeld of ontbreekt.

Nergens zie ik hoe ik deze kan inschakelen of kan activeren.

Het betreft de module: imagick
Hoe kan ik deze inschakelen of activeren ?
 
Dat is een module in PHP.
Mogelijk kan dat in je controlepaneel bij je hosting, en anders moet je hun helpdesk even benaderen.
 
Het is niet erg als deze niet is ingeschakeld, maar zoals PHP4U al zegt, als je bij het beheer kan wat betreft de PHP dan kan je deze zelf inschakelen.

Is het missen van imagick module erg?
Nee, meestal heeft je server namelijk een alternatief (de GD module) waarmee bestanden bewerkt worden.

Wat doet de imagick module?
De imagick module zorgt ervoor dat afbeeldingen bewerkt kunnen worden. Denk aan het schalen, afknippen en uitvergroten van afbeeldingen.

Hoe weet ik zeker dat de GD module op mijn website aanwezig is en imagick vervangt?
Zeker wetend dat het ontbreken van de imagick module geen probleem veroorzaakt?
Upload dan een afbeelding in WordPress en pas die aan. Wanneer dit succesvol is en je het bestand op kunt slaan weet je dat de alternatieve GD module zijn werk doet. Je kunt de melding van de missende imagick module dan negeren.

Als je dus bijv. Smush hebt geïnstalleerd, is imagick overbodig.
 
Imagick is een stuk vlotter, en gebruikt voor zover ik weet een eigen proces, wat mogelijk iets sneller is. Daarnaast is de ondersteuning voor verschillende bestandsformaten een stuk hoger dan GD doet.

Plus dat de hoofdservice ImageMagick ook in de commandline werkt, en ook buiten PHP om bruikbaar is.

Smush is overigens een WP-addon die weer op Imagick of GD draait. Dus je kan dit niet met een van de twee vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, wat ik weet is dat ik ook de melding had die de TS aangeeft. Ik heb dat toen gelijk opgezocht en vond dus dat het niet heel erg is als het niet is ingeschakeld.
Omdat ik wel bij de PHP kan en al die instellingen heb ik het toen wel aangevinkt, omdat ik meldingen gewoon irritant vind ;)

Dus, als je bij de PHP kan (directAdmin, cPanel en je kan zelf ook de PHP versie veranderen) kan je het inderdaad aanvinken, dan zijn de meldingen weg.
 
Het is niet algemeen bij DirectAdmin dat je zelf modules aan en uit kan zetten. Enkel als de webhoster dit op Cloud Linux draait.
 
Je hbt gelijk, je hebt hostings die wel DirectAdmin hebben maar dat je er niet bij kan.
Zo'n hosting heb ik gehad en ben daar weggegaan, om meerdere redenen.

Screenshot is van Versio DirectAdmin, war je het dus zelf kan instellen.
 

Bijlagen

  • email26.jpg
    email26.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 121
Femke98 heb jij ervaring met Vimexx ? Andere vraag ik begreep dat de module een vast onderdeel is van wp. Kan een provider zomaar onderdelen uitschakelen ?
 
Vimexx ken ik niet, maar inderdaad kan je hosting bepalen wat jij wel en niet mag zien in de DiectAdmin.
Ik heb in het begin dat ik bij die ene zat al gezien dat ik bepaalde onderdelen niet kon zien, dat vond ik vreemd. Heb toen contact opgenomen en hij vertelde dat hij niet wilde dat iedere klant zomaar dingen kon veranderen, want dan als het verkeerd zou gaan, hij alles op zijn dak kreeg.
Ja, echt waar.

Dus na een tijd daar toch weggegaan want ik wil zelf de controle.

Bij Antagonist waar ik nu zit en bij Versio met meerdere websites kan ik dus gewoon alles zelf instellen en regelen.
Veel fijner!
 
Femke98 heb jij ervaring met Vimexx ? Andere vraag ik begreep dat de module een vast onderdeel is van wp. Kan een provider zomaar onderdelen uitschakelen ?

Dit is geen module van Wordpress, maar een PHP-module. Wel heb je blijkbaar een add-on (wordpress gebruikt geen 'modules') in Wordpress die deze module gebruikt, en zonder die module zal de add-on blijkbaar dus niet werken. Je kan misschien de instellingen aanpassen zodat er GD wordt gebruikt. Dit is overal wel aanwezig.

Dus je hosting zit niet aan je Wordpress configuratie.
 
Dus je hosting zit niet aan je Wordpress configuratie.
Nee, niet aan je wordpress maar wel aan de DirectAdmin waar je dus dat gebeuren van het PHP hebt en waar modules staan.

Ik weet niet of dat tegenwoordig nog gedaan wordt, maar die hosting van mij had dus een aantal dingen uitgeschakeld zodat ik daar zelf niet bij kon.
Ik kon niet eens de versie van PHP veranderen.
 
Laatst bewerkt:
De PHP-modules zijn ook geen onderdeel van Directadmin, maar van PHP.

Sommige hostings met een geavanceerde DirectAdmin (dus op CloudLinux) hebben de mogelijkheden om per gebruiker PHP fijnmazig te configureren met diverse PHP-modules. Dat komt doordat CloudLinux elke gebruiker met een website in een geïsoleerde container zet. Niet echt zo boeiend voor je verder, denk ik..... :p

Standaard biedt de normale DirectAdmin wel een mogelijkheid om maximaal 4 PHP-versies aan te bieden. De versies bepaalt de serverbeheerder, maar dit zijn wel verschillende branches.
Zoals bijv. 5.6, 7.2, 7.3, 7.4. Met een hosting die CloudLinux draait heb je veel meer keus.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan weet ik niet wat de hosting toen gedaan heeft, maar de optie PHP zat NIET in de DirectAdmin. (het kan wel een onderdeel zijn wat jij schrijft, maar het staat in de DirectAdmin, dat bedoel ik dus) Die stond niet bij advanced futures, zie plaatje. Die is van Versio en daar staat het wel.
Bij de hosting waar ik zat was verdwenen de optie: select PHP version en nog iets, dat weet ik niet meer.

Ik moest hem elke keer mailen als ik ergens las dat er een nieuwe php versie was en of hij dat wilde aanpassen.
 

Bijlagen

  • email31.jpg
    email31.jpg
    24,6 KB · Weergaven: 51
Normaal kan je de versie bij de Domain Setup aanpassen.
 
Normaal ja, maar geloof mij nou eens dat die hosting dat gewoon had uitgeschakeld!

Hier een screenshot van de DIrectAdmin van die hosting (reseller).
Zoek de verschillen.
 

Bijlagen

  • email32.jpg
    email32.jpg
    16,1 KB · Weergaven: 36
En bij de Domain Setup van een specifiek domein?
 
Ja, dat is de hoofdpagina.
Domein Setup >> Kies je domein >> Zie je PHP instellingen
 
Laatst bewerkt:
DirectAdmin is een "schil" voor webserver, php, database, email, ftp, enzovoort. Dit is voor gebruikers gemak en de provider kan hiermee beperkingen instellen. DirectAdmin is in principe niet nodig om alles te kunnen doen maar dan zit iedereen in config files te peeken en poken, dat gaat op zeker fout.

Van vroeger weet ik nog dat bij sommige providers de php versie in het .htaccess bestand ingesteld kon worden maar ik weet niet of er nog zulke providers zijn.
 
Ik heb ook een website bij vimexx en heb aan de hand van jullie tips heel gemakkelijk imagick ‘aan’ kunnen zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan