• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Object/afbeelding verbergen op basis van celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Berichten
194
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een macro om een afbeelding (met een macro) te verbergen wanneer een numerieke waarde wordt gegeven in een bepaalde cel. En dit over meerdere rijen (lees als meerdere afbeeldingen met een macro over een X aantal rijen.)
Bijgevoegd een bestand waar ik mee bezig ben.

In kolom L heb ik afbeeldingen staan met een macro welke de waarde uit kolom L zoekt in het 2e tabblad (Waarbij alleen gezocht wordt naar de waarde uit kolom G en cel B3)
Ik heb een formule staan welke zoekt op de waarde uit cel B3 in het 2e tabblad en vervolgens alle gevonden resultaten weergeeft.

In principe zoek ik het volgende.
Indien de waarde in kolom C onder 9999 is wil ik dat de knop zichtbaar is in kolom L met de macro zichtbaar op dezelfde rij. Dit kan dus meerdere knoppen geven.

Ik heb geprobeerd:

Code:
Private Sub Worksheet_Change2(ByVal Target As Range)
    If Target.Row = 3 And Target.Column = 3 Then _
        Me.Shapes("Oval 6").Visible = (Cells(3, 12).Value < 9999)
End Sub

werkzaam te krijgen, echter is me niet gelukt. Waarbij ik Oval 6 aanpas naar "Rechthoek: afgeronde hoeken 92" (anders had ik deze X maal gekopieerd voor elke rij)
Dank je voor de tijd die iemand hier in wil steken om deze leek bij te staan.
 

Bijlagen

  • plaat materiaal.xlsm
    39,4 KB · Weergaven: 15
De Sub Worksheet_Change2 is geen bestaande gebeurtenis.
Worksheet_Change wel.

Je huidige sub zal dus nooit worden uitgevoerd.
 
Dank je dat haalt een fout uit de macro in tabblad 2 welke ik nog niet gezien had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan