aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolina2

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
79
Dag slimme laptopexperts,

In oktober kocht ik een Acer Aspire 5 A515-55G-589V met NVIDIA. Een drama want deze conflicteert met Windows. Uiteindelijk is het opgelost door ergens een vinkje te zetten maar ik kreeg van jullie het advies: 'Koop nooit een Acer'. Vandaar nu mijn oproep: Ik heb nu een tweede laptop nodig om mee op pad te nemen om trainingen te geven.

Welke laptop kan ik het beste aanschaffen via Coolblue? Hij moet een HDMI-aansluiting hebben, Powerpoints goed kunnen draaien en verder voor mijn dochter te gebruiken zijn (lagere school). En het allerbelangrijkste: dat ik geen conflicten krijg met Windows dus geen NVIDIA graag. Het liefst max 500 euro.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Carolina

p.s. Oh wat ben ik toch blij met deze website. Jullie hebben mij al vaak geholpen #applaus
 
Moet dat specifiek Coolblue zijn...? Er zijn nl. meer dan genoeg andere aanbieders, dan heb je ook meer keus.., daarbij is Coolblue zeker de goedkoopste niet...
Dit zou iets kunnen zijn:
https://tweakers.net/pricewatch/1612332/lenovo-ideapad-3-14ada05-81w000lfmh.html
of
https://tweakers.net/pricewatch/1559650/lenovo-v15-ada-82c7008lmh.html

De 1e heeft een 14 inch scherm maar 512 Gb opslagruimte ( M2 SSD ).
De 2e heeft een 15,6 inch scherm maar 256 Gb opslag.
Verder zijn ze identiek, AMD Ryzen 5 processor met ingebouwde videokaart, dus geen Nvidia.
 
En het allerbelangrijkste: dat ik geen conflicten krijg met Windows dus geen NVIDIA graag.
Heeft weinig met nVidia of Acer te maken maar met instellingen, auto driver update uitzetten en de driver van nVidia gebruiken.
70% van notebooks en merk PC's met een dedicated kaart heeft een nVidia en dan zouden die er allemaal last van hebben?
Zelf ook een paar.

Budget is wel wat karig voor een beetje notebook overigens.
 
Wat leuk, jullie heb mij een paar weken geleden allebei geholpen met dat conflict met Windows. Door het vinkje van Lange Pier is het probleem verholpen en mijn laptop doet het nu prima. Nogmaals reuze bedankt.

Lange Pier schreef toen: Wat de reden is waarom mensen toch vaak zo'n prut Acer aanschaffen? prijs vermoedelijk.
Eerst oriënteren en vragen, dan pas aanschaffen.

Vandaar dus dat ik het hier vraag: dus Lange Pier: eens met Sraphead qua tips of heb je nog een gouden tip?
Een groter budget zou fijn zijn maar de laptop hoeft niet zoveel te kunnen.
 
Scraphead, ik koop graag bij Coolblue. Daar zullen ze vast ook goede laptops hebben. Of zijn ze allemaal prut?
 
Ik heb niks tegen Coolblue maar ik vind de reclame die ze maken tegen de borst stuiten ( alsof het allemaal super geweldig is en ze alles weten ) en ik vind ze ( te ) duur.....
Dat ik geen fan / liefhebber ben van Acer komt doordat ik er teveel voor reparatie op de tafel heb gehad, ik begin er niet meer aan....net als HP overigens.
 
ik lees gebruiken door dochter op de lagere school....
Gaat ze binnenkort naar het voortgezet onderwijs?
Zo ja dan zou ik een chromebook adviseren die gebruiken ze op het voorgezet onderwijs.
Of je geeft twee keer geld uit voor een laptop.
 
Op een Chromebook kan ik geen powerpoint presenteren en dat is het hoofddoel van de laptop ; ).
En dank voor jouw aanvulling Scraphead! Ik ga in ieder geval geen Acer kopen. Heb je als anti-fan van Coolblue geen tip voor een laptop van hen?
Ik koop heel graag via hen.
 
Met office 365 is dat wel mogelijk hoor op een chromebook.
 
BTO, prima merk, en uitstekende service.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan