USB verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkw2

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2021
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik wil mijn UVC webcam gebruiken. Als ik hem aansluit op een USB poort dan valt de cam steeds uit. Ik heb ontdekt dat als ik de stekker uit de computer haal en er weer in steekt de cam het weer een poosje doet.
Ik gebruik USB 2.0 en OS windows 10 laatste versie met (volgens windows 10) het beste stuurprogramma.
Wie kan me helpen?

Alvast bedankt
Henkw2.
 
Loop de gevanceerde energieinstellingen eens na, bij vermoedelijk geballanceerd, die optie staat dan rechts.
Zet bij usb alles op aan.
 
Bedankt voor je reactie Lange Pier, helaas alles stond al aan, Ik vergat nog erbij te zetten dat de cam in apparatenbeheer onzichtbaar stond na het wegvallen en je hem zag bij verborgen apparaten weer geven drukte je dan daar met de r muisknop op dan kreeg je de melding stuurprogramma bijwerken
 
Hallo

Je vergat merk/type p.c. alsook webcam te vermelden ...

Geen flauw idee dus of dit recente hardware is ....

Mocht dit al iets oudere hardware zijn .... vervuilde , intermitterende kontakten u.s.b. connectoren is dan ook een mogelijkheid.

Peter
 
PC = HP EliteDesk 800 G1 SFF en de webcam is van MMBrand de Webcamera is van augustus 2020 de PC uiteraard ouder maar alle andere USB apparaten werken feilloos
 
Is van de 4 USB poorten er 1 die het "aardig doet" de andere 3 doen het slechter. die ene houd ongeveer 15 min vol
 
Ja dat is het laatste wat ik uiteraard probeer, maar ik dacht misschien ligt het aan mij (computer) dat er iets fout staat
 
Kan zijn dat er teveel stroom wordt gevraagd, op 1 hub zitten diverse USB poorten in een notebook/pc, een externe USB hub met voeding tot je beschikking?
 
Nee helaas niet, maar als ik alle poorten leeg heb en er maar 1 gebruikt zou dat toch moeten kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt VDK_P, lk heb er een besteld.
Ook Lange Pier bedankt voor het mee denken
 
Ben benieuwd of het gaat helpen, de meeste reviews die ik tegenkomen over een 'MMBrands Webcam' hebben het allemaal over geen of wegvallende verbinding, het is dus wel een bekend probleem.

Ik zou in dit geval mijn geld besteed hebben aan een kwalitatief betere cam i.p.v. aan een USB hub of stroomsterkte meter
 
Laatst bewerkt:
Stroommeter zal niet helpen maar voor € 2 is het een leuk meet apparaatje, en de Brand gaat naar Bol terug :D
 
Hallo

"Ik zou in dit geval mijn geld besteed hebben aan een kwalitatief betere cam i.p.v. aan een USB hub of stroomsterkte meter"

Persoonlijk ging ik er toch echt van uit , dat iedereen op deze site , echt geintereseerd in hardware en hun werking , er toch al heel lang eentje in hun bezit zou hebben ....

Blijkbaar is dit niet het geval ... :eek:

Voor de prijs moet je het niet laten ... reaktie vind ik dan op z'n minst gezegd ... vreemd ...

Peter
 
Ben het er helemaal mee eens :thumb:
Ik had er nooit van gehoord, maar ja ben dan ook 76 jaar
 
Laatst bewerkt:
Hallo

In veel topics met u.s.b. poort problemen , wordt aangeraden om een u.s.b. hub te kopen , met een externe voeding.

Let op wat je koopt .....

Veel van dergelijke hub's , geven immers die "externe voeding" door naar de p.c. toe.

De gemiddelde p.c. kan daar niet echt mee lachen , en de u.s.b. elektronika op het motherboard sneuveld.

Mits een beeld meer zegt dan 1000 worden , heb ik vlug dit gezocht ter verduidelijking :

https://www.youtube.com/watch?v=Uh6iKilgtG0

Een gewaarschuwd mens is er .....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan