WP site grote PDF documenten plaatsen embedden

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Ik zoek een goede methode om op een WordPress site veel PDF's te plaatsen. Het zijn grote bestanden 3MB tot wel 30MB.
Liefst ze op een extern platform plaatsen en ze embedden of wellicht anders.

Wat zou een goede manier hiervoor zijn?
Tips welkom! :D
 
Embedden vanuit Google Drive?
 
@php4u ja die had ik toevallig nadat ik de vraag stelde ook bedacht. Misschien is dat de beste methode. Dank je! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Handig @bron, dank je wel! :thumb: Ik zit nu wel wat meer met het probleem van de grote bestanden en dat het openen ook traag gaat. Maar dat kan ook aan de gebruikte software liggen dus zal in pdf.js gaan duiken.
 
Ik heb net even PDFjs getest. Er is een versie met polyfills (ondersteunt IE11 en oude Edge) met een paar pdf feature beperkingen. De nieuwe versie is voor moderne browsers, heb ik getest met Chrome en Opera, werkt top.

Als op de normale manier een groot PDF wordt bekeken weet ik niet of het bestand eerst in z'n geheel moet worden gedownload voordat het kan worden bekeken. Als dat zo is dan haken mobiele gebruikers direct af. Om te zien hoe dit bij PDFjs gaat zal ik ergens een grote PDF vandaan plukken om te kijken hoe snel het werkt met hele grote pdf's.

Als het PDFjs script is ingevoegd is het daarna heel simpel
Code:
<a href="/pdfjs/viewer.html?file=%2Fbestand.pdf">Open de PDF</a>

bestand.pdf kan dan denk ik ook ergens in de cloud staan.

Zo te zien is de viewer responsive voor mobiel en andere apparaten, en in elke browser ziet de viewer er hetzelfde uit.

PDFJS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Top @bron, ik zal de rest wel testen hoor :) Zag ook dat het heel eenvoudig werkt, dus dat is ideaal. Goed weekend alvast!
 
Het is super simpel. Als je op mijn linkje klikt hieronder, en dan "/test/pdfjs" achter de url zet dan kan je 'm zien met een pdf van 50 MB. Zo te zien wordt bij deze viewer ook eerst de PDF gedownload, jammer. Hoe dit op smartphone is weet ik dan niet.
 
file origin does not match viewer's origin
Helaas, vanwege cors is het niet toegestaan om de pdf vanaf een ander domein te halen.
Ik heb PHPjs getest met Google Drive maar dat krijg ik 123 niet aan de praat.
 
Leuk boek "records of the indian museum" ;-)
Ja laden duurt wel wat lang. En jammer dat OneDrive linken niet werkt. Maar ik kan ermee vooruit @bron :thumb::thumb:
 
je hebt een hele mooie die ik altijd gebruikte voor de hengelsport.
Nu zijn die inmiddels over naar Sportvisserij Nederland, dus ik moet even zoeken welke ik gebruikte.

Je kon dan een link zetten op je website en de browser opent dan de pdf. Helemaal geweldig! Je kon er trouwens ook doorheen bladeren, dus als je een pdf boekje had, dan was dat helemaal prachtig. Zo deed ik dus hun clubblad.

Ik kan het even niet meer vinden, maar ik blijf zoeken.

ps. gevonden: https://nl.wordpress.org/plugins/flowpaper-lite-pdf-flipbook/ (niet getest met de laatste wp)

https://nl.wordpress.org/plugins/interactive-3d-flipbook-powered-physics-engine/ (is up to date)
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel @femke98 voor het meedenken! Ga die flipbook ook testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan