HP Photosmart Premium C310 werkt Solution center niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Ik werk op een Desktop-PCm Windows 10

Van mijn HP Photosmart Premium C310 werkt plots het Solution center niet meer.
Dus scannen kan o.a. niet meer.
Het solutioncenter start wel op, maar ipv het vertouwde scherm, verschijnt een anderMenu hp Solution center.jpg. Zie bijlage.
 
Dat scherm geeft aan dat Flashplayer ontbreekt en dat klopt wel, dat is per eind 2020 "End of life", wordt dus niet meer ondersteund en is met de laatste updates van Windows verwijderd van je pc.
 
Ergens is dus beslist dat Flashplayer wordt beeindigd en HP met z'n slotion center
is daar de dupe van. Ik mag toch aannemen dat dit soort acties vooraf in beeld wordt gerbracht
wat betreft, wiens software raakt; en wist b.v. HP er ook van en zo ja. moest dat dan niet
worden overlegd. Zeker wat betreft HP, want o.a. kan ik geen docunenten of foto's scannen.
Dat is toch ongehoord en iemand is daar toch verantwoordelijk voor.

Als deze actie 'uit het niets' is voortgekomen, dan hoop ik toch dat er ook is gedacht aan een
oplossing om in elk geval de functies van het solution center terug te brengen.
Ik begreep ook nooit de link tussen Flashplayer en het solution center van HP.
Wat heeft het solution center nodig van Flashplayer ?

Tenslotte, is er programmatisch niets voor handen, om het solution center weer aan de gang te krijgen ?
Heeft het zin om HP hierover te benaderen ?
 
De beslissing om Flashplayer uit te faseren is zeker niet uit de lucht komen vallen.
Flashplayer was zo lek als een mandje, al jaren en de discussie daarover was ook al jaren gaande.
Dat je dat gemist / niet opgemerkt hebt is uiterst vreemd.

Afijn, hoe het ook zij, er is een oplossing, nl. NAPS2
Ik kan bevestigen dat dit werkt voor HP scanners :thumb:
 
Ik ga er mee aan de slag, hoewel ik al heb gezien dat het voor de photosmart C310 moeilijk wordt.
Ik ga er mee aan de gang.

EVEN TERUGKIJKEND NAAR WAT het soltion center van de HP voor mij deed, begrijp ik twee dingen niet :
1. Wat doet (of deed) die Flashplayer in feite om het solution center te laten werken. Geen filmpjes of wat ook
dienen er ondersteund te worden; en;
2. Dat HP software aanbiedt die niet volledig (100 %) op eigen kracht kan draaien.

En die website van HP, hopeloos als het om contact gaat. Emailcontact kun je sowieso vergeten
en achter de chat zit zp'n hopeloze virtuele agent.
De kloof tussen 'de digitale macht' en de mens wordt helaas almaar groter en groter.
Ik voel mij dus een geluksvogel dat Helpmij bestaat ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, zelf heb ik alles van HP al jaren geleden afgezworen....juist vanwege de support....
Kreeg vanwege "grijze import" geen support voor een peperdure, nagelnieuwe pocket-pc die via een NL webshop was aangekocht.
Vervolgens, een jaar na aankoop van een foto-scanner, geen support toen Win7 verscheen....
Dat was de druppel, mij verkopen ze nooit meer iets, ook al vanwege het gemanipuleer van printerdrivers om gebruik van imitatie cartridges tegen te gaan.

Uit pure nieuwsgierigheid: heb je de A.i.O nog nog aan de gang gekregen met dat NAPS2...?
 
HTML:
Uit pure nieuwsgierigheid: heb je de A.i.O nog nog aan de gang gekregen met dat NAPS2...?

Het toeval wil dat ik toch weer kan scannen, maar dan via het menu-display van de printer en
kan daar ook de inhoud van de cartridges zien en de gereedschappen gebruiken.
Kortom, hij doet wat ie moet doen.

PS, wat doet dat NAPS2 precies ?
https://www.naps2.com/
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon een stuk scanner software wat zowel WIA als TWAIN ondersteund en daardoor voor een breed scala printers / scanners bruikbaar is.
Het is vergelijkbaar met Vuescan, wat een zeer brede ondersteuning kent voor de meest uiteenlopende printer/scanners die vanuit de fabrikant geen ondersteuning meer krijgen voor de laatste Windows-versie(s).
 
Bedankt allemaal weer voor het meedenken.
De vitale functies van printer-scanner werken.
Echter een ding, conclusie. Hierna never nooit meer HP vanwege de ongelooflijk slechte GEEN-ondersteuning.
Sinds jaar en dag kan je ze al niet meer mailen en dan die ergerniswekkende digi-agent. Verschrikkelijk.
 
Hierna never nooit meer HP vanwege de ongelooflijk slechte GEEN-ondersteuning.
Daarnaast zijn de printers ook niet echt geweldig, ben lang geleden overgestapt naar Canon
 
Fijn te horen dat het gros van de functies weer bruikbaar zijn en je het apparaat in elk geval niet in de hoek hoeft te gooien.
Succes ermee verder :thumb:
 
Nog tip voor 'n printer-scann

Heeft iemand nog 'n tip voor 'n printer-scann

Ik hou mij wel aanbevolen voor een soort van top 10 printers-scanners (geen HP).
Liefsr een printer die b.v. een afbeelding scant en daarbij printerinstellingen (papiersoort e.d.)
aanbeveelt. Dat je er in elk geval voor kunt kiezen, de aanbeveling of handmatig ingesteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De beslissing om Flashplayer uit te faseren is zeker niet uit de lucht komen vallen.
Flashplayer was zo lek als een mandje, al jaren en de discussie daarover was ook al jaren gaande.
Dat je dat gemist / niet opgemerkt hebt is uiterst vreemd.

Afijn, hoe het ook zij, er is een oplossing, nl. NAPS2
Ik kan bevestigen dat dit werkt voor HP scanners :thumb:

Werkt perfect met mijn oude HP7280! Bedankt
 
Graag gedaan, ook jij succes ermee en een fijn weekend :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan