• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

E-mail maken via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burma

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2019
Berichten
11
Beste mensen,

Ik benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen:

Ik maak momenteel gebruik van 2 aparte Excel mappen; map#1 met als doel een totaal overzicht & map#2 voor het maken van facturen (in combinatie met diverse macro's etc.).

Vrijwel alle informatie die benodigd is in map#2 staat vermeld in map#1 in één of meerdere regels. Nu lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat ik via een macro een regel of meerdere kan overzetten van map#1 naar map#2 en dit zou ik zelf wel kunnen uitvogelen. Nu ben ik alleen benieuwd of ik via een macro of besturingselement specifieke regels kan aanklikken, zodat alleen deze regel(s) worden gebruikt in de macro?

Ik hoor graag welke richting ik op moet!

Mvg :)
 
Plaats een voorbeeld document waarin je aangeeft wat er in de email moet komen.
 
hi @Edmoor bedankt voor je reactie.

Ik heb even snel wat in elkaar geflanst (zie Excel bestand) i.v.m. gevoelige informatie.

Regel 2# = 1 factuur
Regels 3# & 4# = 1 factuur
Regel 5# = 1 factuur

Zodra een order klaar is kan ik een factuur sturen en vrijwel alle cellen worden gebruikt in de factuur (alleen type ik het nu handmatig).

De factuur staat normaal gesproken in een ander bestand, maar om een beeld te schetsen staat vrijwel meeste informatie vast en het variabele is afkomstig vanuit het overzicht.

Waar ik dus nu op zoek naar ben is een koppeling waarbij ik 1 of meerdere regels kan selecteren en de cellen hiervan worden doorgevoerd in het andere bestand (de factuur)

Mijn excuses voor het Excel bestand, want dit is in een paar minuutjes gemaakt :rolleyes:, mocht dit niet duidelijk of werkbaar genoeg zijn om een idee te schetsen hoor ik dit graag.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 41
In je vraag heb je het over 2 mappen.
Een map is een document en ik zie maar een document.
Of bedoel je soms werkbladen?
 
Ts heeft het duidelijk over twee bestanden, maar wil dit met een macro uitvogelen vanuit twee bladen als voorbeeld.

Misschien voorbarig om een opzet te maken, maar als je geen Outlook hebt moet ik dat even omzetten.
 

Bijlagen

  • facturatie.xlsb
    27,8 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan