• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

actielijst hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aleksa

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2020
Berichten
9
Hoi allemaal,

Ik gebruik een actielijst voor mijn werk. Nu wil ik graag daar wat aanpassingen in brengen.
Wie kan mij hier helpen? Natuurlijk indien mogelijk wat ik graag zou willen.

Allereerst zou ik de volgende willen wijzigen in NL taal.

groen = voltooid
geel = in uitvoering
rood moet wit zijn = open

Verder zou ik graag bij het selecteren van een open actie met het hoogste Prio boven aan het lijst willen krijgen.
De voltooide acties in apart blad of onderaan het lijstje verwijzen.. Is dit mogelijk? bestand in de bijlage.
 

Bijlagen

  • actielijst 2020.xlsx
    40,2 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
De voltooide acties verplaatsen zal denk ik met VBA moeten gebeuren, en dat is niet mijn ding.
 

Bijlagen

  • actielijst 2020_1.xlsx
    44,1 KB · Weergaven: 24
Bedankt Ad!:thumb:
de eerste aanpassing na wens uitgevoerd.. iemand anders met VBA kennis? :)
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • actielijst (voltooid).xlsm
    50,4 KB · Weergaven: 32
Ja zeker, bedankt! Alleen de status kolom het aangeven van van voltooid, open, in uitvoer werkt nu niet?
 
Als je alles netjes wilt houden qua opzet etc.. kun je beter autofilter of sorteren gebruiken. (als je rijen gaat verwijderen, is je taartdiagram ook niet meer relevant;))
Kolom M bevat een formule om de prio te bepalen, waarop gesorteerd wordt.

Iedere keer als je iets aanpast in kolom C of L (dus ook als je de prio verandert), zal de filtering/sortering plaatsvinden.
 

Bijlagen

  • actielijst 2020_1 (1).xlsm
    48,8 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Nog een keuze die waarschijnlijk wel voldoet aan uw vraag.
 

Bijlagen

  • actielijst 2020.xlsm
    55,9 KB · Weergaven: 26
Het ziet er top uit! geweldig werk ... :thumb: Genoeg keuzes. Ik ben erg blij mee:).. Ik ga het uitproberen!
Misschien ook nog een wijziging in kolom Prio. In het bestandje van Jveer..( deze is in NL ) Daar zou ik graag zelfde kleur weergave willen hebben als kleur status .. uitleg mag ook , dan leer ik ook wat! :)
 
Laatst bewerkt:
voor de kleuren zie voorwaardelijke opmaak. de woorden voor kolom L kan je aanpassen in F7:F9.
 

Bijlagen

  • actielijst 2020.xlsm
    55,8 KB · Weergaven: 22
voor de kleuren zie voorwaardelijke opmaak. de woorden voor kolom L kan je aanpassen in F7:F9.

woorden aanpassen in L F7:FD. verdwijnt de legenda kleuren bij het rondje .. en het vertraagd rood wil ik een open actie in wit...ook dat als ik wijzig verdwijnen aantal open actie.

aanpassing prio kleuren naar wens!
 
Je moet natuurlijk ook in de L kolom de tekst veranderen.
Is dit wat je wil?
 

Bijlagen

  • actielijst 2020.xlsm
    55,8 KB · Weergaven: 24
yep dat is wat ik wil. Enige nog wat ik anders zou graag willen is : in uitvoering actie altijd boven aan het lijstje.
 

Bijlagen

  • vb.jpg
    vb.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 29
olé drie maal voor hetzelfde geld.

p.s. probeer te doorgronden wat de code doet. Een code gebruiken die je niet kent kan zeer gevaarlijk zijn.
 

Bijlagen

  • actielijst 2020.xlsm
    58 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan