• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

speed-up

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Berichten
15
op mijn factuur wil ik graag als in cel B3 een bepaalde naam komt uit een keuzelijst, dat dan het klantnummer in cel F8 wordt geplaatst op de factuur.
relatienummer.JPG
 
Bekijk de help-informatie eens van VERT.ZOEKEN... een functie dus.
Overigens: Excel helpt je daar wel mee. Selecteer de gewenste cel waar de nummer in moet voorkomen, en druk daarna op de functietoets links van je formulebalk.
 
De relatie gegevens worden uit een ander tabblad gehaald via een keuzemenu.
relatienummer-1.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan misschien best met de functie ZOEKEN

Code:
=ZOEKEN(B1;Blad2!B1:B3;Blad2!A1:A3)

De Range B1:B3 is de kolom waar de gevonden waarde in staat (de naam dus)
De Range A1:A3 is de kolom waar de nummers in staan.
 
Probeer het gewoon 's.
Maak een werkblad met de naam Blad2 aan, en zet je tabel in de range A1:B3. Enkel namen en nummers dus.
In cel B2 van een ander werkblad zet je dan een naam die in de B kolom te vinden is. En in een willekeurige andere cel zet je mijn formule.

Probeer absoluut de werking van deze formule te begrijpen. Desnoods gebruik je de help. Zomaar klakkeloos formules overnemen is immers niet de beste werkwijze.
 
Ik heb u een PM gestuurd.

Speed-up
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ipv de quote knop zijn er ook andere knoppen waarmee je kan reageren.

Waarom plaats je een Word bestand met wat plaatjes in een Excel forum?
 
Laatst bewerkt:
Vert.zoeken

VenA
daar heb ik ook naar gekeken maar kon niets vinden wat mij zou kunnen helpen. Misschien zou u mij kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan