• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als autofilter aan staat in Excel geeft formule melding in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmv

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2010
Berichten
64
Beste helpers,
Hoe kunnen we een formule maken, die kan zien of er een filter aanstaat
Zie bestandje: “Fortis 2021 zichtrekening Testbestand”
Liefst geen VAB formule
Op tabblad “Fortis 2021 zichtrekening CSV_2” is het me gelukt
Maar op tabblad “Overzicht.” krijg ik het niet klaar
Dank bij voorbaat
 

Bijlagen

  • Fortis 2021 zichtrekening Testbestand.xlsx
    29,4 KB · Weergaven: 16
Waarom probeer je de draaitabel van Excel opnieuw uit te vinden middels complexe formules?
 

Bijlagen

  • Fortis 2021 zichtrekening Testbestand (AC).xlsx
    34 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
AlexCel bedankt voor uw reactie, een draaitabel van Excel is door mensen van boven de tachtig moeilijk of niet te begrijpen.
 
En een formule met filters aan en uitzetten wel?

Zo moeilijk is de draaitabel toch niet? Als je 'm eenmaal gemaakt hebt is het alleen even updaten als er nieuwe gegevens zijn.
 
AlexCel Heb uw bestand bijgewerkt met gegevens van een heel jaar 2020, op mijn tabblad “Overzicht.” krijg ik een goede samenvatting, op uw tabblad “Draaitabel” wijzigt er niets. Begrijp niets van uw tabblad, ik voeg het bestandje bij.
 

Bijlagen

  • Fortis 2020 zichtrekening Testbestand (AC).xlsx
    45,6 KB · Weergaven: 12
Als je gegevens toevoegt moet je het bereik waarop de draaitabel werkt ook aanpassen (via Draaitabel analyseren > andere gegevensbron). Daarna krijg je het gewenste overzicht.

Of je maakt van de tabel een "echte" tabel (gegevens selecteren > menu invoegen > tabel), als je dan gegevens toevoegt worden ze automatisch aan het gegevensbereik toegevoegd. Je kan de tabel ook een naam gegeven en in de draaitabel hiernaar verwijzen.

Ik heb beide gedemonstreerd in bijlage.
 

Bijlagen

  • Fortis 2020 zichtrekening Testbestand (AC2).xlsx
    80,7 KB · Weergaven: 13
AlexCel Ik zal het deze week eens bestuderen en trachten “Draaitabel” te leren. Maar ik vind het heel ingewikkeld zeker voor oudere personen die geen Excel hebben gestudeerd.
Bedankt voor uw tijd en opoffering, ik hoop toch nog, dat er iemand me kan helpen met een formuletje, om te zien of er al dan niet een filter aanstaat op tabblad “Overzicht”.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan