Printer aan 2 netwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesru

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Berichten
63
Goede middag,

dankzij het thuiswerken mag ik nu ook "videovergaderen".
Maar omdat ik merkte dat op sommige plaatsen in huis de wifi blijkbaar niet sterk genoeg is voor een stabiele verbinding heb ik vorige week een mesh netwerk geïnstalleerd.
Ik dacht eerst nog dat dat gewoon een uitbreiding op mijn bestaande netwerk zou zijn, maar blijkbaar was er toch een eigen netwerk hiervoor nodig.

In ieder geval gaat het videovergaderen veel beter dan voorheen, geen last meer dat mede vergaderaars af en toe wegvallen.
Maar nu heb ik het probleem, dat ik niet meer kan printen omdat de printer verbonden is met het "oude" netwerk.

Is het mogelijk om de printer te koppelen aan meerdere wifi netwerken?
Ik heb 4 pc's, waarvan er 1 vaste met een ethernetkabel aan de "oude" router verbonden is. De andere vaste pc is via wifi gekoppeld aan het "nieuwe" mesh netwerk en ook beide laptops maken hier gebruik van.

De printer is een Canon Pixma TS8351 en alle pc's draaien met Windows 10.

Weet iemand hoe ik weer vanaf alle pc's kan printen?
Iedere keer van netwerk wisselen begint wel lastig te worden...

Alvast bedankt!
Willem
 
Is niet alsnog mogelijk op de mesh te laten werken op je de ip range van je standard netwerk.
Wat was je probleem dan uiteindelijk?
Wat voor een mesh merk/type heb je?
Lukt dat alsnog dan ben je van alle problemen af en is je netwerk een stuk eenvoudiger geworden.

Je kunt ook een software netwerk switcher gebruiken en dan kun je wel bij de andere printer komen die je gebruiken wilt.
Let op: Soms werken ze in de gratis versie niet in een bedrijfsnetwerk. of je moet de Pro versie hebben, betalen dus.

https://www.netsetman.com/en/freeware
https://www.eusing.com/ipswitch/free_ip_switcher.htm
https://tcpipmanager.sourceforge.io/index.html
Scan de downloads goed... dit zijn tools die op sommige plaatsen virus bevatten. Zeker altijd bij de bron downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke mesh je gebruikt, maar ik heb onlangs iets vergelijkbaars gedaan (een mesh i.p.v. een router) en mijn ‘schotels’ hebben allemaal ook een ethernet aansluiting. De vaste pc draait dus ook gewoon op de mesh. Derhalve is één netwerk genoeg. Ik gebruik zelfs de router van mijn provider dit meer draadloos, want is niet eens beter als ik er vlak voor sta :).
 
+1.
Zo heb ik het dus ook. Werkt probleemloos.
 
Hallo Route99 en Octafish, bedankt voor jullie suggesties, ik ga kijken wat ik hiermee kan.

Ik heb een TP-link router (achter de router van mijn provider). Omdat ik die al had heb ik er 3x TP-link deco aan geknoopt, omdat ik er van uit ging dat ze dan lekker met elkaar konden communiceren.
Maar niet dus, ze werken als een op zichzelf staand netwerk :rolleyes:
 
Waarom een router achter die router v/d provider?
Kan de router van de provider in bridged mode? Dan zou het probleem al opgelost zijn.
Of die router er tussenuit.... je hebt toch die 3x Deco.
Had je een van die twee opties al getest.
 
Dat klopt ook. Ik had zelf een netgear router en die heb ik dus vervangen door een TP-Link Deco. Daar zit op elke schotel een UTP ingang en uitgang, dus je kunt 3 verschillende hardware apparaten bekabeld aansluiten. Zelf heb ik een switch beneden, en een switch boven voor de NAS en Apple computer. Werkt allemaal prima. Geen ander netwerk gebruiken, want het wordt er alleen maar rotter op. Probeer de router te verkopen op Marktplaats :).
 
Tja, waarom een router achter die van de provider... iets uit het verleden denk ik.
Ik had jaren terug niet veel vertrouwen in die experia doos, dus heb daar een router achter gehangen.

Maar ik denk nu dat ik die TP link er maar tussenuit ga halen en alleen met die deco's verder ga.

En een router in bridged mode... dan moet ik eerst gaan uitzoeken hoe dat werkt... :eek:
 
Als die router er tussen uit gaat.. hoeft die bridged mode niet meer.... lees terug....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan