Muziek van iPod naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Een collega van mij heeft een iPod uit 2009 gevonden, daar staan veel nummers op. Niet zo technisch heeft hij mij gevraagd om te helpen. De nummers moeten van deze iPod af naar een PC. Daarna wil hij ze overzetten (ooit) naar zijn eigen PC en/of iPhone 7.

Nu heb ik de iPod zelf meegekregen. Ik heb de muziek gevonden en kan zelfs de muziek ervan af halen. Maar dan weet ik het niet meer:
-Als ik de muziek kopieer naar mijn Macbook kan ik het niet afspelen zelf, ik heb geen machtiging. Als ik de laptop machtig dan blijft hij zeuren dat deze laptop al gemachtigd is en speelt hij niets af
-In Music / muziek kan ik dus alle informatie zien, album titels e.d. maar de files in de map hebben nu andere willekeurige namen

Wie kan helpen? Wat moet en kan ik doen? Via zijn account werken of is er een makkelijkere manier?
 
Laatst bewerkt:
https://nl.tipsandtrics.com/how-tra... het iPod-station en,je iPod naar je computer.
Uitgelegd hoe het zou kunnen, maar met ook een waarschuwing:
Wanneer u een apparaat op iTunes aansluit, wordt de muziek in uw iTunes-bibliotheek automatisch geüpload naar uw apparaat, ter vervanging van de muziek die momenteel op het apparaat aanwezig is. U kunt geen muziek downloaden van een iPod (of iPhone of iPad) naar iTunes. Dus als ik een iPod van mijn broer aansluit op iTunes, wordt alle muziek overschreven met mijn iTunes-bibliotheek.

De methode om te voorkomen dat iTunes automatisch synchroniseert met je iOS-apparaat, grotendeels hetzelfde voor Windows en Mac:
En... er zijn meer methodes....:
https://www.google.com/search?clien...ipod+naar+pc&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Vaak met een tooltje.
 
Laatst bewerkt:
Gevonden?? dan is het inleveren bij de gevonden voorwerpen locatie van de gemeente.
Wat moet jij met andermans spullen.
 
Dank voor de berichten, ik had het automatisch synchroniseren al uitgezet. Helaas zijn veel programma's niet werkzaam op mijn versie van iOS maar ik puzzel verder.

Het lijkt erop alsof ik nu alle nummers netjes in mappen heb op mijn laptop. Nu probeer ik morgen of woensdag met zijn telefoon (waar zijn account / ID op staat) de nummers naar zijn iCloud toe te schrijven zodat hij ze kan openen, ik hoop dat met zijn ID de nummers weer afspeelbaar zijn. Hij had nog 40GB over in de iCloud en de nummers zijn iets meer dan 2GB, dat zou moeten lukken

Nieuwe vraag. Stomme vraag misschien. De nummers kan ik in de iCloud op de iPhone 8 krijgen. Maar nu: hoe koppel ik muziek/bibliotheek aan deze nummers. Ik krijg het niet voor elkaar om de optie synchroniseren te vinden en bij muziek werkt de iPhone via de muziek bibliotheek en ik heb dus 150 nummers staan in een map op de iCloud maar nu....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan