• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving van de horizontale en verticale balk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Berichten
218
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik ben een excel sheet aan het maken maar nu valt het me op dat ik mijn schuifbalken te ver naar rechts en onderen kan verschuiven. dus ik kan buiten mijn bereik van mijn gegevens scrollen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer binnen het bereik van gegevens blijf en de lege cellen worden genegeerd door de scrolbalk?

Alvast bedankt voor de hulp in deze.
 
Nee niet vergeten. Hoopte dat je het zo snapte. Mijn document staat vol met gegevens die niet te delen zijn ! Maar bijvoorbeeld mijn bereik met cellen is tot AE maar ik kan scrollen tot ZXY. Nu wil ik dat ik alleen maar kan scrollen tot AE en niet verder met de schuifbalk.
 
zo dus
 

Bijlagen

  • scrolgebied.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 19
Ik ben blij dat je wil helpen maar je snapt het niet helemaal ben ik bang. Snap ook niet helemaal wat ik met je bestand aan moet. Ik heb een sheet aangemaakt die tot AE horizontaal is ingevuld maar de schuifbalk als ik deze gebruik geeft aan dat zijn bereik tot XYZ is dus kan ik te ver naar rechts scrollen. Nu wil ik het bereik van die schuifbalk terug brengen naar de AE cel en niet verder. Ik heb het volgens mij ook wel eens opgelost met een Vba maar die kan ik niet meer vinden helaas. Hopelijk snap je nu wat ik bedoel.
 
ik heb dan ook het blad verkeerd opgeslagen
dit al beter zijn
 

Bijlagen

  • scrolgebied.xlsm
    19,2 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan