gmail op mc Book pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
115
Hallo,

Sorry maar ik weet niet goed waar ik mijn vraag moet posten vandaar dat ik het hier probeer.

Ik gebruik een mc Book pro met als OS Catalina 10.15.7. en gebruik Apple mail.

Ik heb voor mijzelf een gmail account aangemaakt. Deze staat keuze in het rijtje van inkomend.

Nu heb ik ook een gmail account voor mijn vrouw aangemaakt. Een andere e-mail naam maar hetzelfde password. Het lukt mij niet om deze ook in het rijtje van inkomend te krijgen.

Dit e-mail account is goed aangemaakt want hij doet het wel gewoon op onze iBook.

Waar doe ik iets fout?
Bedankt alvast
 
wel als imap aangemaakt?
Krijg je een foutmelding.
 
Er zijn veel van dit soort mail problemen bij MacOS.

Werk deze opties na en kijk welke werkt.
https://macreports.com/mac-mail-app-gmail-g-suite-not-working-fix/#comment-154317
Nr 4 schijnt hoge ogen te gooien,....
4-Please try the following:
Quit Mail App.
Open Keychain (Applications > Utilities or Spotlight Keychain)
Search: google.oa
Find the accounts that you are having trouble accessing, and delete Keychains
Now go to https://accounts.google.com
Sign in with your problematic account
Click Security (left menu)
Find the “Third-party apps with account access” section and click “manage third-party access”
Click macOS and to revoke its access
Then sign out (https://accounts.google.com)
On your Mac, go to System Preferences > Internet accounts and re-authenticate your account
And open your Mail and try again

............. maar ik vind onderstaande reply bij die tips ook wel iets hebben.. .zo dat dit ook mogelijk kan werken.
What worked for me was the following:

Go to google, sign into GMAIL.
Under Security, go to the section called App Passwords.
I had app passwords for iMac, iPad and iPhone created. I deleted the app password for the Mac.
Select the App=Mail, and the device=Mac
Google will generate a one time password which you should copy to the paste board.

At the Mac, in Mail, select Accounts under Mail in the menu bar

Setup the new account as “Other,” not Google.
Enter your friendly name, your Gmail address and paste the one time password you copied previously and hit .

Both Google, Mac Mail and you will be happy with the results.
 
Laatst bewerkt:
@ puppie
ik weet niet wat IMAP is en waar ik dat moet instellen.

@route 99
bedankt voor de tips. Ik ga ze uitproberen.

Ik meld me nog
 
@route 99

de tweede optie leek mij al lezende wel interessant. Allen is mijn kennis met Gmail en Google te beperkt om dit uit te voeren.
Ik loop al vast bit het inloggen in Gmail

Under Security, go to the section called App Passwords.

ik zie bij Gmail helemaal geen security.


Ff nog wat aanvullende info.
Als ik bij MC mail kies voor "accounts". dan staat het nieuw gemaakte e-mail account in het rijtje

Als ik kies voor "voeg account toe" en ik selecteer dit nieuwe account dan krijg ik de foutmelding "deze al bestaat".

Wat ik graag zou willen is dat dit nieuwe e-mail adres in de linker kolom onder inkomend komt te staan en dat we op de MC book deze mail ook kunnen lezen.
 
Zo dat was een lesje Google en e-mail instellen.
Het probleem zat waarschijnlijk in de dubbele beveiliging die ik niet ingesteld had.
MAAR!! hij doet het nu.
hartstikke bedankt voor je hulp en geduld

Fijne zondag.
 
:thumb:
Je kunt meer dan je denkt... als je de moeite neemt om het te begrijpen..... Ook al begrijp je dan nog lang niet alles wat er achter zit, je begrijpt dan wel vaak genoeg om het probleem op te lossen.
Meldingen die je krijgt en niet begrijpt zijn in heel veel gevallen via Google wel te vinden wat er aan de hand kan zijn.
Naarmate je handiger wordt in het zoeken... gaat je eigen oplospercentage daar mee ook omhoog...
Succes verder.
 
in de Achterhoek zeggen ze "vaak bun ie te bange"

Nogmaals mijn dank
 
Na... kom toch ook bijna uit die hoek.... veel bij de Graafschap geweest.... zag ze een keer net met 4-3 van Feyenoord verliezen....(lang geleden)
Met de nuchterheid uit die hoek kun je het toch ook proberen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan