• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in een RANGE invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myrthe92

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2017
Berichten
94
Dag allemaal,

Ik loop tegen een aantal problemen aan in mijn Excel-sheet.
In de bijlage heb ik mijn testdocument toegevoegd met fictieve namen.

Probleem 1)
Voor het tabblad 'Trainingsschema (1-6)' staat in onderstaande code "Je formules".

Code:
  With Range("D17:F22")
    If Target = "Leeg - kies trainingsparameters" Then
        ActiveSheet.Unprotect
       .Locked = False
       ActiveSheet.Protect
    Else
       ActiveSheet.Unprotect
       .Locked = True
       .Value = "Je formules"
       ActiveSheet.Protect
    End If
   End With

"Je formules" moet vervangen worden door verschillende ALS-formules.
Deze staan in de kolommen D17:E22. Maar deze ALS formules verschillen per cel. Zie hieronder een voorbeeld om aan te geven welke waarde steeds verandert (bold):
- CEL D17:=ALS($D$7="";"";ALS($D$8="(kies intensiteit)";"";VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN($D$7;$D$8;$D$9;$B17);$AI$12:$AL$60;3;ONWAAR)))
- CEL D18:=ALS($D$7="";"";ALS($D$8="(kies intensiteit)";"";VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN($D$7;$D$8;$D$9;$B18);$AI$12:$AL$60;3;ONWAAR)))

Een optie is macro opnemen en dan bijvoorbeeld dit: ' [D1].FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(R[2]C,R[4]C[-1]:R[5]C,2,FALSE)". Echter, is dit voor één cel, waarbij niet elke keer de verticaal zoeken afwijkt. Welke code moet ik i.p.v. "Je formules" in mijn VBA opnemen om het voor al mijn ALS-formules (D17:E22) (die dus telkens verschillen) te realiseren?
Dit moet ook voor het tabblad 'Trainingsschema (7-12)' gerealiseerd worden.

Dit moet eerst kloppen alvorens ik mijn sheet goed kan beveiligen, want dat is probleem 2.

Probleem 2)
Mijn hele sheet wil ik beveiligen, maar de gebruiker moet bij de keuze 'Doel' (D8) 'Leeg - Kies trainingsparameters' de cellen (D17:E22) onbeveiligd maken, zodat de gebruiker hier zelf getallen kan invullen. Bij alle andere keuzes onder 'Doel' moeten deze beveiligd blijven. Momenteel hanteer ik de VBA-code:
Code:
With Range("D17:E22")
    If Target = "Leeg - kies trainingsparameters" Then
        ActiveSheet.Unprotect
       .Locked = False
       ActiveSheet.Protect
Hoe kan ik dit beter verwerken in mijn VBA-code als probleem 1 is opgelost?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn sheet.
Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • Format - Longrevalidatie (test).xlsm
    337 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan