• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel wil tijden niet weergeven zoals ik het wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuusW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2021
Berichten
2
Goedemorgen,

Het lukt mij maar niet om de juiste tijden in een draaitabel te zetten. Nou ja, dat wil zeggen, in de ene sheet doet hij het wel en in de andere vertikt Excel het (er blijft 0:00:00 staan). Ik denk dat ik alle instellingen gelijk heb staan van de twee tabellen,maar ergens zal dit toch niet zo zijn. Ik heb een bestand bijgevoegd. Sheet1 doet niet wat ik wil, sheet 3 wel. Wat overigens vreemd is aangezien (in het originele bestand) Sheet 3 een cel optelling is van de kolommen in sheet 1!

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen aangezien ik echt nergens kan vinden hoe dit op te lossen.
 

Bijlagen

  • Onjuiste minuten telling.xlsx
    33,6 KB · Weergaven: 13
Je probleem zit 'm in het verkeerd invoeren (al dan niet vanuit een import) van je data; Excel ziet de tijden als tekst, niet als getallen. Als je op Sheet 1 in alle cellen in kolom D op <F2> en <Enter> drukt, zie je dat de tijden van links uitgelijnd naar rechts uitgelijnd gaan. Nu is het een getal/tijd geworden. Als je alle cellen gedaan hebt, en je ververst daarna je draaitabel, dan kloppen de uitkomsten weer.
 
Je probleem zit 'm in het verkeerd invoeren (al dan niet vanuit een import) van je data; Excel ziet de tijden als tekst, niet als getallen. Als je op Sheet 1 in alle cellen in kolom D op <F2> en <Enter> drukt, zie je dat de tijden van links uitgelijnd naar rechts uitgelijnd gaan. Nu is het een getal/tijd geworden. Als je alle cellen gedaan hebt, en je ververst daarna je draaitabel, dan kloppen de uitkomsten weer.

Jeetje, wat een eenvoudige oplossing. Geweldig! Ben er enorm mee geholpen.

Dank je wel!
 
Ik zie dat je nieuw bent op HelpMij, en, net als ongeveer 99% van de nieuwe gebruikers, blijkbaar denkt dat de QUOTE knop de knop is voor een nieuw bericht. Waarom nieuwe gebruikers dat denken weet niemand, maar bij deze: gebruik deze knop ALLEEN als je écht iets wilt quoten uit een ouder bericht. De Quote knop is niet bedoeld als antwoordknop; daarvoor is de knop <Reageer op bericht> bedoeld (heb je die nog niet gezien?) of (nauwelijks te missen, lijkt mij) typ je bericht gelijk in het sublieme tekstvak <Snel reageren>. Maar we (de vaste gebruikers/helpers) hebben dus échte hekel aan het misbruik van die vermaledijde QUOTE knop :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan