Samenvoegvelden blanco regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Euro0524

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2020
Berichten
8
Beste HelpMij-ers,

Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik ben in Word een brief aan het maken, welke naar meerdere personen verstuurd gaat worden.
Hierbij maak ik gebruik van Samenvoegvelden, vanuit een Excel document.
Nu heb ik in Excel in een cel één stuk tekst opgenomen, welke bestaat uit 3 blokken, gescheiden van elkaar met een blanco regel.
Wanneer ik dit veld activeer in Word, dan neemt hij de teksten over, alleen wordt de blanco regel eruit gesloopt.
Dus ik zet zeg maar in een cel in Excel:

____________
Wie

Helpt

Mij
____________

Maar in Word maakt hij er dan van:

____________
Wie
Helpt
Mij
____________

Hoe kan ik dit oplossen? Hoe zorg ik ervoor dat die blanco regel, welke ik in de cel in Excel heb staan, ook in Word naar voren komt?

Met vriendelijke groet en alvast hartelijk dank,

Joost Gulden
 
Daar is in beginsel niet zo heel veel aan te doen, want Word stript de (in Words ogen) overtollige lege regels. Die zijn dus weg in je samenvoeging, zoals je hebt gemerkt. Er zijn twee oplossingen, waarvan de eerste uiteraard de beste is: maak aparte velden. Ik snap niet waarom je dat niet überhaupt hebt gedaan, eerlijk gezegd. Het alternatief: zoals ik al zei: Word stript de lege regels. Je kunt de 'lege' regels dus óók niet leeg laten, door er bijvoorbeeld een spatie in te zetten. Dat werkt ook prima. Die spatie wordt dan weer gestript in het samengevoegde document, maar je houdt dan wél je lege alinea over.
 
Thanks!

De optie met de spatie werkt naar behoren!
De keuze om één veld aan te houden heeft te maken dat de tekst per brief verschild.
Het is óf een tekst met 3 alinea's óf een tekst met 1 alinea.
Wanneer ik er 3 aparte samenvoegvelden van ga maken, en de tekst met 1 alinea is relevant, krijg ik bij de overige 2 velden 2 lege regels.
Dat vind ik qua opmaak weer niet mooi.
Of gebruikt Word géén regel, wanneer er geen inhoud is gegeven in een veld?
 
Dat laatste klopt; dát kun je namelijk wél instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan