foto's bekijken in windows 10 verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

legbers

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
161
Tot vandaag kon ik gewon foto's bekijken via verkenner door op een foto te dubbelklikken.
De foto vulde het beeld en via de pijltjestoetsen kon ik naar volgende of vorige foto klikken.
Maar nu lukt dat niet meer. Ik dubbelklik op een foto maar het scherm wordt eerst zwart en dan wordt verkenner afgesloten
en zie ik het bureaublad weer.

Waar kan dit aan liggen of is er een ander soortgelijk gratis programma waarmee ik het el kan?
 
Geef eerst eens de opdracht sfc /scannow zodat Windows de belangrijkste onderdelen controleert.

Ga dan met Zoeken naar Bestandstypen en protocollen kiezen die met elke app worden geopend. Scroll naar Foto's en klik hierop. Er onder verschijnt de knop Beheren. Kies daar een gewenst programma. Ik zelf gebruik IrfanView 64 bits, wat sneller, uitgebreider en mooier is dan de Windows 10 Foto's. Er zijn trouwens manieren om Fotoviewer, uit eerdere Windows versies terug te krijgen.
 
Hier is een site waar beschreven staat hoe u "Windows Foto Viewer" uit eerdere versies en de eerste Windows 10 uitgave weer terug kan krijgen in de lijst met keuzes, bij Bestandstypen en protocollen kiezen die met elke app worden geopend: https://www.danteck.nl/photo-viewer-terugzetten-windows-10/ Dit is ongeveer het zelfde als dat wat u had.

Doe eveneens een schijfcontrole via Eigenschappen en Extra (rechtsklikken op de c schijf) bij Verkenner en repareer het bestandssysteem wanneer nodig. Niet sporen en sectoren repareren omdat de partitie op de schijf daarmee voorgoed onbruikbaar kan raken!
 
Geef eerst eens de opdracht sfc /scannow zodat Windows de belangrijkste onderdelen controleert.

Ga dan met Zoeken naar Bestandstypen en protocollen kiezen die met elke app worden geopend. Scroll naar Foto's en klik hierop. Er onder verschijnt de knop Beheren. Kies daar een gewenst programma. Ik zelf gebruik IrfanView 64 bits, wat sneller, uitgebreider en mooier is dan de Windows 10 Foto's. Er zijn trouwens manieren om Fotoviewer, uit eerdere Windows versies terug te krijgen.

Irfan View gedownload maar Nederlands wordt geblokkeerd vanwege evt. virus.
 
Het NL taalpakket van IrfanView kan je hier downloaden als Installer of zip, beide virusvrij:
https://www.irfanview.com/languages.htm

Daarnaast heeft Faststone wel degelijk pijltjes voor volgende en vorige foto.
Bij het vergroot bekijken van een foto kan je scrollen met het muiswieltje voor die functionaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Het NL taalpakket van IrfanView kan je hier downloaden als Installer of zip, beide virusvrij:
https://www.irfanview.com/languages.htm

Daarnaast heeft Faststone wel degelijk pijltjes voor volgende en vorige foto.
Bij het vergroot bekijken van een foto kan je scrollen met het muiswieltje voor die functionaliteit.

Bij Irfanview geeft mijn laptop aan dat het gevaarlijk is voor mijn apparaat om Nederlands te downloaden, En dat doet hij dus niet.
 
Kun je stoppen met complete berichten? Of kun je op een voor ons begrijpelijke manier uitleggen waarom het volgens jou wël nodig is?
 
Kijk eens wat er op de grote blauwe knop onder de kleine quote knop staat.

Bij Irfanview geeft mijn laptop aan dat het gevaarlijk is voor mijn apparaat om Nederlands te downloaden, En dat doet hij dus niet.
Overijverige scanner.
Er is niks mis met de bestanden waar ik naar verwees.
 
Dat heb ik nu dus gezien.

Kan zijn dat de bestanden wel goed zijn maar ik kan ze niet downloaden
 
Dan heb je maar een rare virusscanner. Welke gebruik je?
Overigens is de standaard virusscanner van Microsoft die bij Windows 10 mee komt (Microsoft Defender), een heel goede.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste gaat het maar om :)
 
Defender blokkeert eveneens het uitvoerbare bestand maar het .zip bestand downloaden en uitpakken en deze bestanden verplaatsen naar de map Program Files\IrfanView\Languages om vervolgens bij de instellingen Nederlands te kiezen verloopt probleemloos en kent geen bezwaar. Het is sneller is dan Windows en je hebt naast full screen bladeren nog verschillende mogelijkheden, waaronder de beste methode van vergroten (interpolatie) en automatische kleurenaanpassing, in het menu. Fijn dat het is opgelost
 
Defender geeft een standaard waarschuwing voor een onbekende executable waarna je die installer zonder problemen kan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan