Regels op spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik word gek van de spam tegenwoordig. Elke dat zo een 20 berichten van "bezorgdienst", over hoeveel ik al verdiend heb met bitcoins, zelfs zogezegd berichten van mezelf,...
Nu heb ik een tijd geleden een aantal regels opgesteld, bv. als het woord "bitcoin" in de naam van de afzender (of in het onderwerp, of in de tekst) staat verwijder het dan definitief.
Maar dit schijnt niet te werken :( :( :(
Ik durf ook niet te opteren voor het verwijderen van alles in de spam, want heel af en toe staat er iets bij dat géén spam is. Hoe kan ik dit oplossen?
 
Als ik het goed heb werken filters bij Outlook met; namen, e-mailadressen en domeinen. Dan verschilt de afzender natuurlijk een weinig als je toch Spam krijgt. Bij mijn Yahoo kan het ook op "afzender bevat..." en "inhoud bevat..."

Verder heeft Outlook bij de instellingen niet alleen geblokkeerde afzenders maar ook lijsten met wat het ingebouwde filter (indien ingeschakeld bij beveiligingsniveau) toch moet doorlaten. Dat moet niet met elkaar verward worden.

Er zijn hulpprogramma's die Spam (in het Post-in vak) beperken. Deze kunnen andere regels hebben, zoals SPAMfighter, deze kan letten op de taal waarin een bericht geschreven is.

Uw bezwaar is dat de lijst van Ongewenste E-mail te lang wordt. Ik zou ook als ik Spam goed kon filteren uit het In postvak, alles bij Spam bewaren en toch niet selectief gaan verwijderen wanneer een filter dat wel als opdracht aanneemt. Het kan inderdaad belangrijk zijn en voor u een bewijs vormen dat u een bericht ook niet bij Spam kan hebben ontvangen, wanneer u iets zou hebben gemist. Bij mij verdwijnt het na 14 dagen en dat is genoeg om te hebben gekeken of er gewenste mails tussen stonden, waarvan ik de afzender dan goed heb gecontroleerd natuurlijk. Ik krijg nu lang niet zo veel spam als vroeger, dus houd hoop dat deze lijst korter wordt, zonder berichten uit Ongewenste E-mail automatisch te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan