Hoe kun je een Telefoonnummer controleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Hoe kun je een onbekend telefoonnummer controleren ?

Ik het verleden, kreeg ik tientallen telefoontjes binnen, die achteraf van frauduleuse Bitcoin-handelaren afkomstig bleken te zijn.

Nu krijg ik weer 1 a 2 keer per maand een onbekend 06 nummer binnen.

Wat kun je er aan doen om te controleren of het een correcte aanroep is ?

Met vriendelijke groet

Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Controleren gaat niet lukken. Ten eerste is er geen openbaar register van 06-nummers, in tegenstelling tot vaste aansluitingen. Daarnaast kun je het caller-id heel gemakkelijk spoofen, waardoor het lijkt alsof je met een ander nummer belt dan in werkelijkheid het geval is. Wat is het probleem om op te nemen en indien niet gewenst weer op te hangen?
 
Hallo RogerS

Ja, er lijkt niets anders op te zitten. Ik heb bedoeld 06-nummer geblokkeerd, dus die blokkade zal ik er dan maar weer afhalen en wachten op de dingen die dan komen gaan.

Ik zou ook morgen dat nummer zelf kunnen terugbellen.

Hartelijk bedankt
Dukkel
 
Ik zou ook morgen dat nummer zelf kunnen terugbellen.
Dat is het domste wat je kunt doen.
 
Dat terugbellen moet je zéker niet doen, en opnemen eigenlijk ook niet als je het niet vertrouwt. Door dat te doen, bevestig je dat het een legitiem nummer is en ben je helemaal de Sjaak.
 
@OctaFish

Door dat te doen, bevestig je dat het een legitiem nummer is en ben je helemaal de Sjaak.
Dat begrijp ik niet. Kun je dat even uitleggen. Of je gaat er vanuit dat iedereen nummerherkenning heeft en dat heb ik niet.

Meerdere malen per week wordt ik gebeld en pak op en dan wordt de verbinding verbroken of ik hoor niets. Dus opnemen kan volgens mij geen kwaad. De truc is dat mensen bij 'niets horen' en de verbinding wordt verbroken nieuwsgierig zijn. Wie zou er gebeld hebben? Zie je dan een nummer in de router of in het telefonieprogramma dan staat er vaak niets bij en het is de vraag of dit de juiste caller-ID is, want dat kan ik ook voor mijn nummer zelf instellen. Bel ik dan terug dan kan dit een heel duur nummer en ook in het buitenland zijn. Dus nooit terug gaan bellen!
 
Laatst bewerkt:
Wat is het leven toch moeilijk. Onbekend nummer niet opnemen. Geen voicemail dan zal het niet belangrijk zijn geweest.
 
Dat begrijp ik niet. Kun je dat even uitleggen.
Ik onderschreef alleen maar wat je zelf ook al schreef. Overigens is opnemen wel degelijk een bevestiging dat het nummer correct is. Net als het openen (preview) van een mail voor de verzender óók een bevestiging is dat de verbinding werkt.
 
Nooit jou naam en "ja" zeggen. Een nummer kan inderdaad een exorbitant duur buitenlands betaalnummer zijn wat wenst te worden gebeld door jou, dus let op de landencode, als het nummer wat jou belt tenminste verschijnt. Ik werd vorige maand gebeld vanuit Spanje.
 
Hallo Mensen,

Wees gerust, ik heb NIET teruggebeld. Het is een 06 nummer beginnend met 88xxxxxx

Ik wacht nu maar gewoon, tot ik er weer mee gebeld word.

Bedankt voor jullie bevindingen.

MVG
Dukkel
 
Vul het nummer gewoon op google in.
Als er meer mensen zijn die denken dat ze door dit nummer worden opgelicht, dan zullen daar waarschijnlijk ook wel een vraag over stellen op het internet.
 
Heel vaak is dat een kwestie van tijdverkwisting. Als je niet gebeld wilt worden, moet je geen telefoon nemen.
 
Hallo Senso

Weer een perfecte oplossing van jou
 
Dank je.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan