kleur code

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul.jacobs

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
424
hallo,
ik gebruik de volgende code:
If [Tekst77] > 0 Then Me!Knop78.BackColor = 225 Else Me!Knop78.BackColor = 3366.
deze werkt prima alleen krijg ik de tweede kleur niet goed.
access geeft als kleurcode #3366CC maar welke code moet ik gebruiken?

iemand een idee ?
alvast super bedankt
 
Probeer deze eens: 13395507
Code:
Me!Knop78.BackColor = IIf([Tekst77] > 0, 225, 13395507)
 
Laatst bewerkt:
dank je wel edmoor,
voor een volgende keer: waar kun je deze gegevens vinden?
 
Daar is via Google genoeg over te vinden.
Bijvoorbeeld hier:
https://www.colorhexa.com/3366cc

3366CC is een hexadecimale waarde met RGB waarden 51, 102, 204
Vertaald naar een Long in Visual Basic is dat RGB(51, 102, 204) = 13395507
 
Als je een kleur kiest in de keuzelijst, krijg je in eerste instantie rare omschrijvingen als "Access-thema 8". Daar kun je uiteraard niet zoveel mee. Als je die dan gaat aanpassen door op de knop met de drie puntjes te klikken, krijg je de kleurpaletten te zien. Dat zegt al wat meer. Bovenin de Themakleuren, die met de omschrijvingen zoals hiervoor, en een palet met Standaardkleuren. Als je uit dat palet een standaardkleur kiest, zie je vervolgens iets als: #456287. Dit is de Hexadecimale kleurcode, opbgebouwd uit de hexadecimale waarden voor R(ood) (45 in het voorbeeld), G(groen) (hier 62) en B(lauw) (in het voorbeeld: 87). Daar kun je al wat meer mee. Nóg makkelijker wordt het als je naar de onderste optie gaat: <Meer kleuren>. Nu kun je de kleuren kiezen volgens het RGB patroon waar je de kleuren ziet in een schaal van 0-255. Deze kun je nu aanpassen door de drie parameters aan te passen, of door in de kleurvakken boven wat te schuiven. Hoe dan ook: je hoeft in Access maar heel zelden naar een andere site te kijken voor de kleuren :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan