Laptop stopt ermee tijdens accubedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mebesu40

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2012
Berichten
18
Onlangs van mijn Medion laptop de HDD vervangen door SSD. Ook een nieuwe accu gekocht.
Alles werkt prima op de netadapter maar zodra op accu, dan stopt de PC na enige tijd(alles uit) terwijl de accu nog voldoende capaciteit heeft.
Start ik m dan weer op(230V) dan werkt hij gelijk weer.
Als het een warmte probleem zou zijn dan zou dat toch ook een probleem moeten zijn op adapter?
 
En dat gebeurt terwijl je werkt of als je pauzeert?
In dat laatste geval zou bij energie instellingen die zo staan dat de laptop "uit" gaat (hybernate of zo).....
Kijk dat na en pas het aan voor de accu stand (staat in Configuratiescherm).
 
Een nieuwe accu aangeschaft, waarom? omdat de oude kapot was?
Als die oude nog iets doet, probeer die dan eens.
Die nieuwe acuu, was dat sms een hele goedkope in China gekocht? Als dat zo is zou dat wel eens het probleem kunnen zijn.
warmte problemen ontstaan eerder op stroom dan op de accu, dus daar zit het probleem niet.
Als alles het goed doet op stroom en niet met een nieuwe accu, lijkt het me logisch dat het probleem in die accu zit.
 
Het gebeurt tijdens het werken op accu.
Ik heb de accu vervangen omdat ik al een 2tal jaar niet lang op accu kon werken.
hij was dan snel leeg. Omdat ik de snelheid aanpakte door de HDD te vervangen door SSD dacht ik met een nieuwe accu nog een aantal jaren de laptop te kunnen gebruiken.
Hij bevalt verder goed. Accu gekocht bij ViaDennis.nl
 
Hij bevalt verder goed. Accu gekocht bij ViaDennis.nl
Maar niet voor de accu dus....
Nieuwe accu... garantie toch.. niks doen hier verder,...zo snel als mogelijk terugsturen/garantie claimen.
 
Accu gaat retour(reeds afgesproken met leverancier).
Oude gelukkig nog niet weggegooid en zit er nu weer in.
Na vol geladen hield deze het 40 minuten vol.
Bedankt voor support
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan