• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele waarden kopieeren en samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobo2018

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2018
Berichten
66
Hallo,

Voor ons bedrijf ben ik een overzicht aan het maken van de registratie van de verlofdagen per werknemer.
Deze worden individueel over het gehele jaar opgenomen
Ik wil graag de mensen die al meer dan 1 keer verlof opgenomen hebben, kopieeren naar een andere kolom met het totaal van de opgenomen dagen.
Momenteel ben ik de namen van deze mensen handmatig in een andere kolom aan het zetten en gebruik ik de formule som.if om het totaal van de opgenomen uren erbij te zetten.

Kan iemand mij helpen met de betreffende formule die ik moet gebruiken?

Gr,
Mo
 

Bijlagen

  • Verlof.xlsx
    10 KB · Weergaven: 24
Zoiets:
 

Bijlagen

  • Verlof(1).xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 38
Met een draaitabel?
 

Bijlagen

  • Verlof(1).xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 35
Sorry voor mijn late reactie.

Ik ben in quarantaine moeten gaan en heb dus niet de mogelijkheid gehad om beide oplossingen te testen op mijn werk
Met de draaitabellen kom ik niet verder in het vervolg van het geheel, maar wel bedankt hiervoor.

Het voorbeeld van Ad werkt goed.
Misschien een beetje onbeschoft om te vragen, maar kunnen de geel gemarkeerde namen in kolom A ook op dezelfde manier verplaatst worden naar kolom U.


Alvast bedankt.

Mo
 
Niet op dezelfde manier maar wel zo.
 

Bijlagen

  • Verlof(1) (2).xlsx
    17,1 KB · Weergaven: 36
Dank jullie wel,

De toepassing waarvoor ik dit gebruik, werkt zoals gewenst.

Gr,
Mo
 
Toch nog een kleinigheidje waar ik nu tegenaan loop.

In het voorbeeld is een bereik aangegeven t/m regel 12.
Als ik aanvullingen maak op regel 13 14 etc, worden die niet mee genomen.
Kan ik de formule =SOMPRODUCT(($A$3:$A$12=O3)*($C$3:$C$12)) dusdanig aanpassen zodat het bereik zelf aangepast wordt bij het toevoegen van een nieuwe regel?



Gr,
Mo
 
Maak er een tabel van dan gaat dat automatisch.

PHP:
=SUMPRODUCT((Table1[Medewerker]=O3)*(Table1[opgenomen]))
 
Ik heb deze toegepast, maar krijg een foutmelding waarmee ik niet verder kom.
Ik de bijlage heb ik een foto van de melding gedaan.
Waar het bij mij mis gaat, weet ik helaas niet.

Bekijk bijlage 355453

Gr,

Mo
 
Bijlage is ongeldig...

Een Excelbestand met daarin de foutmelding is beter dan een plaatje trouwens.
 
Ik ben in quarantaine moeten gaan en heb dus niet de mogelijkheid gehad om beide oplossingen te testen op mijn werk
Het bestand staat toch in #1. Of heb je thuis geen Laptop of PC?

Waarom kom je niet verder met een draaitabel in het vervolg van het niet geplaatste geheel? Als het al niet lukt om van een bereik een tabel te maken en deze in een formule te gebruiken dan twijfel ik of je een draaitabel wel begrijpt.
 
Of ik wel of geen verstand heb van draaitabellen is hier niet aan de orde.

Het is niets nieuws als ik zeg dat mensen niet goed kunnen omgaan met veranderingen.
Vooral naar mate de mensen ouder worden.
Als ik een kolom aanpas van zwarte letters naar blauwe letters is er al volledige paniek, laat staan om gebruik te maken van draaitabellen.
Mij rest dan niets anders dan vanuit de bestaande situatie e.e.a. een stuk efficiënter te maken en het aantal menselijke fouten te beperken, daar waar mogelijk.
Ik durf dan ook te zeggen dat ik best trots ben op hetgeen er al bereikt is zonder afbreuk te doen aan de visuele weergave.
Het enige probleem waar ik echt niet mee uit de voeten kan, is het bijhouden van de opgenomen verlofdagen per medewerker en er voor zorgen dat er een stukje automatisering is indien er een nieuwe medewerker bij komt.
Indien dit niet mogelijk is zonder visuele aanpassingen, heb ik daar vrede mee.

Oh ja, ik heb thuis inderdaad geen pc of laptop, maar een Ipad.
 
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Verlof(1) (2).xlsx
    17,4 KB · Weergaven: 18
Het werkt perfect

Dank je wel.

Ik ben hier ook al mee aan de slag gegaan bij soortgelijke overzichten tot ieders tevredenheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan