Bluetooth low energy

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik heb mijn Airpods aangesloten op een computer met Windows10 (64 bit, build 19042.746 volledig geüpdatet). Probleem is dat de verbinding met de Airpods steeds na ± 10 minuten uitvalt. Dat lijkt te maken te hebben met energiebeheer.
De computer is oud, en heeft geen ingebouwde Bluetooth-adapter, daarom gebruik ik een extern TP-Link UB400 adaptertje via USB.
Ik heb alle mogelijke opties voor energiebeheer al bekeken en energiebesparing uitgeschakeld, maar het probleem blijft bestaan.

Na wat zoeken op het internet kwam ik tegen dat het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door instellingen voor Bluetooth XINPUT en Bluetooth GATT. Dat zijn een tweetal drivers voor Bluetooth Low Energy welke je normaal gesproken zou moeten aantreffen in apparaatbeheer onder heb tabje Bluetooth. Je raad het al: die zijn er dus niet. Diverse (third-party) websites bieden drivers aan, maardat zijn vaak websites van bedenkelijke oorsprong, en mijn virusscanner gaat ook helemaal los zodra er iets van die sites gedownloadet wordt.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

... en ja... ik zou eventueel natuurlijk ook gewon een bedraadde koptelefoon kunnen proberen, maar dat is geen oplossing voor het probleem.
 
Hallo

Bluetooth dongle eens uittesten op een andere w10 p.c.

Ook eventueel eens een andere bluetooth koptel. gebruiken.

Peter
 
Om bovenstaande reden gaat dit topic op slot. Je kan verder gaan in je oorspronkelijk bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan