Onderbrekingspunt in VBA-code blijft actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnieN

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2020
Berichten
27
Situatie: Betaande Access-db bestaat uit diverse formulieren. Een daarvan heb ik aangepast en getest met behulp van diverse onderbrekingspunten. Alle onderbrekingspunten zijn verwijderd met F9.
Vanuit mijn test-omgeving is de gewijzigde code gekopieerd naar de productie-omgeving.
Nu blijkt dat bij het voor de eerste keer aanroepen van de gewijzigde code steeds de code naar voren komt en op een plek van een verwijderde onderbrekingspunt stopt en de betreffende code-regel geel kleurt. Na F5 gaat de code foutloos verder. Als de gewijzigde code voor de tweede keer wordt aangeroepen gaat het prima.
Als Access wordt afgesloten en weer opgestart wordt herhaalt het bovenstaande zich. Steeds op dezelfde plek.
Weet iemand hoe dit komt en vooral hoe ik dit kan oplossen?
Alvast mijn hartelijke dank.
 
Soms 'onthoudt' Access de onderbrekingspunten, en stopt de cursor op de plek van het reeds opgeruimde punt. Wat jij doet (nog een keer uitvoeren) is dan ook heel herkenbaar. En ook dat hij bij afsluiten/opstarten nog steeds stopt. Comprimeren en Herstellen wil nog wel helpen, of in het VBA venster de db compileren. Dan ben je er vanaf.
 
Top! Na compileren is het verdwenen.
Wel raar dat het is blijven 'hangen', want voordat ik het in productie zet compileer ik altijd eerst.
Maar goed het werkt. Hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan