optische drive werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
333
Een hele tijd geleden heb ik de interne optische drive uit mijn laptop gehaald om ruimte te maken voor een SSD. Sindsdien gebruikte ik hem extern via usb m.b.v. een converter. Dat ging prima. Totdat het ineens niet meer werkte. Ik dacht dat het apparaat stuk was dus heb ik een nieuwe externe usb optische drive aangeschaft. Maar ook deze werkt niet. Als ik kijk in apparaatbeheer staat er een foutmelding bij het apparaat: "Windows kan dit hardwareapparaat niet starten omdat de configuratie-informatie (in het register) onvolledig of beschadigd is. (Foutcode 19)". En ik zie nu dat hetzelfde staat aangegeven bij mijn virtuele optische drive (Elby Clonedrive). Hoe los ik dit op?
 
Microsoft adviseert bij foutcode 19 het apparaatstuurprogramma te verwijderen of de meest recente registerconfiguratie terug te zetten:

Apparaatstuurprogramma verwijderen

Combineer windowstoetsr.png => typ: devmgmt.msc
  • Klik met de rechtermuisknop op het apparaat in de lijst.
  • Selecteer verwijderen in het menu dat wordt weergegeven.
  • Wanneer het apparaat is verwijderd, kiest u actie op de menubalk.
  • Selecteer zoeken naar wijzigingen van de hardware om het stuurprogramma opnieuw te installeren.

De meest recente registerconfiguratie die correct werkte, terugzetten of systeemherstelpunt terugzetten

Als je een systeem wilt herstellen naar de nieuwste succesvolle configuratie van het register, kan je de computer opnieuw opstarten in de veilige modus en de optie Laatste bekende juiste configuratie selecteren, of als u een systeemherstelpunt hebt gemaakt, kunt u het bestand herstellen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Met de USB poort is gelukkig niks mis. Qua systeemherstel weet ik niet precies hoe ver ik terug moet. Het apparaat stuurprogramma durfde ik tot nu toe niet goed te verwijderen omdat ik geen installatie bestand ervan heb. Maar denk dat ik daar dan toch maar mee moet beginnen... Wordt vervolgd...
 
Zelfs als je het USB-stuurprogramma verwijdert, wordt het weer automatisch opnieuw geïnstalleerd aks je de printer en jouw computer aansluit met een USB-kabel.
Bekijk deze instructie hoe je dat doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan