Een time machine kopie maken van een harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spudwebb04

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
3
Hoi,
Vorige week is het moederbord van mijn 11 jarige MacBook gecrashed en heb alleen een redelijk oude time machine kopie van die Macbook op een hd.
Nu heb ik wel een dockingstation waar ik de harde schijf van die Macbook in gestoken heb.
Ik kan deze harde schijf wel zien op mijn nieuwe MacBook Air.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een time machine kopie te maken van die harde schijf zodat ik deze dan terug kan zetten op mijn nieuwe MacBook Air.
Indien dit mogelijk is natuurlijk.
bedankt alvast voor alle tips
 
Moet ik dan een kopie maken en dan die time machine terugzetten.
Zijn dan mijn favorieten,... opnieuw op de mac
Of is het eenvoudiger van de muziek en films op die hd gewoon te kopieren naar de nieuwe mac
 
Dat laatste, want je favorieten en programma's worden door een evt. nieuwe TM backup als gewone data gezien, ze zijn geen onderdeel van het systeem van je nieuwe Air.
Als je Safari gebruikt, kun je bookmarks terugzetten door het Bookmarks.plist bestand te kopiëren naar dezelfde lokatie op je Air:
https://www.lifewire.com/back-up-or-move-safari-bookmarks-to-new-mac-2260891

Misschien is de Library folder (waarin dat .plist bestand staat) verborgen. In dat geval maak je verborgen bestanden zichtbaar door -als je in de gebruikers hoofd folder zit- deze 3 toetsen tegelijk in te drukken: cmd + shift + .
Door nogmaals dat commando te gebruiken worden verborgen bestanden weer onzichtbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan