VBA formule rekent niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
181
Hallo,

Ik zit met een lastig probleem.

Als ik onderstaande code in VBA uitvoer, dan wordt mijn formule mooi in cel C3 geplakt maar verschijnt er #naam?
De formule rekent niet uit. Als ik dan nadien in de formulebalk nog eens op enter druk achter mijn formule dan werkt het wel.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Intersect(Target, Range("B3")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("C3").Formula = "=AANTALARG('H:\Test\[" & Range("B3").Value & ".xlsx]Blad1'!$A$3:$A$1000)"

End Sub

Waarom rekent mijn formule niet uit en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast dank.
 
Voorbeeldje? Zo te zien haal je de waarden uit een extern bestand; dat moet dan uiteraard wel open staan.
 
Kijk eens bij formulalocal.

Maar wat is de zin om wat in VBA berekend kan worden met VBA als Excelformule in een werkblad te zetten, waar het vervolgens nog berekend moet worden ?
Die formule had dan al gewoon in het werkblad kunnen staan.
 
De waarden worden inderdaad uit externe tabellen gehaald maar deze staan niet open.
Ik had al via google gevonden dat je via VBA moet gaan als het om externe tabellen gaat die niet open staan (anders kon dit blijkbaar met de fomule "indirect()")

De formule werkt als ik ze gewoon als formule zet en niet via VBA ga maar de benaming van de externe excelfile verandert soms.
Zo moet ik alleen maar Cel B3 aanpassen en worden alle andere cellen aangepast waar een gelijkaardige formule in zit.

De excelfile waar mijn formule(s) inzit is eigenlijk een overzichtstabel die gaat tellen in verschillende externe tabellen. Vandaar dat de formule niet in de externe tabel zit.

Ik zoek dus eigenlijk gewoon een formule die gaat tellen in externe tabellen die niet open staan en waarbij de naam van de externe tabel, die in bv de cel B3 staat, vervat zit.
 
Code:
Sub M_snb()
  y=getobject('extern bestand').sheets(1).range("A3:A1000").specialcells(2).count
End Sub
 
Ik heb even stil gestaan bij de opmerking van snb.
Ik heb nu de formules in de externe exceltabellen gezet en in mijn overzichtstabel haal ik gewoon de waarden op van die cellen uit de externe tabellen.
Een beetje werk om het allemaal aan te passen maar het werkt.

Toch alvast dank voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan