Hoe SSD naar fat32? Windows10 instal lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
108
Mijn installatie van Windows10 via usb stick lukt niet meer. Het is altijd goed gegaan. Ik krijg een melding dat ik mijn ssd van het formaat Ntfs is, en dat ik naar fat32 moet. Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, heb ook al geprobeerd met formaten, maar daar staat de optie niet.
CCE65990-52FE-4A53-88AF-BD9CFF49FD7A.jpeg
DC4D4E7D-7F36-400A-9F5F-468D910F059F.jpeg


Sorry dat het op kop staat, heb mijn iPad gewerkt, daar ben ik niet handig mee, op mijn iPad staat het goed
 

Bijlagen

  • E94A991D-EDDA-4566-8EE6-FA83BD685415.jpg
    E94A991D-EDDA-4566-8EE6-FA83BD685415.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Ik durf het eigenlijk niet zo goed, ben bang dat per ongelijk het verkeerde station gewist wordt. Heb wel de mogelijkheid om op de D schijf te installeren, zo dat ik daarna alles goed kan instellen. Maar het punt is dat daar bestanden op staan die niet verloren mogen gaan. Wordt daar niet overheen geschreven als ik Windows installatie doe op mijn D schijf?
 
Begrijp er maar weinig van, waarom wil je W10 opnieuw installeren? wat ook gewoon in Windows zelf kan.

En die melding krijg je alleen als je een USB stick voor W10 wil installeren en die is in de NTFS indeling.

Dus, leg het nog eens duidelijk uit zodat ik (met mijn muizenhersenen) het ook kan begrijpen.

En er zijn delen bij met niet toegewezen ruimtes.

Maak nieuwe screenshots die alles tonen want er mist nu het een en ander.
Kun je ze gelijk omdraaien.
 
Ik durf het eigenlijk niet zo goed, ben bang dat per ongelijk het verkeerde station gewist wordt. Heb wel de mogelijkheid om op de D schijf te installeren, zo dat ik daarna alles goed kan instellen. Maar het punt is dat daar bestanden op staan die niet verloren mogen gaan. ,......
Dus je hebt geen backup in 2-voud?
Neen... ga dan maar eerst 2 externe harde schijven opzoeken of bestellen.... en maak 2 aparte backups.

Ga dan pas verder.
 
Ik had een systeem backup terug gezet, maar op een of andere manier is dat niet goed gegaan. Toen ik via usb stick windows10 opnieuw wilde installeren kreeg ik de melding dat ik niet op ntfs kon installeren, En dat ik dat met fat32 moest doen, heel erg vreemd allemaal. Het is nu gelukt heb eerst even de media creation tool gebruikt en daarna ging het installeren weer. Sorry voor de onduidelijkheid.
 
Fijn dat dit stuk gelukt is.
Maar hoe zit het met de backups van de gegevens?
Das nog een punt van onduidelijkheid gezien jouw eerdere uitspraken over "bang zijn" dat je dat kwijt raakt....
 
2 externe harde schijven opzoeken of bestellen
Dat kost geld en onbetrouwbaar.
In de Cloud stukken gemakkelijker en altijd bij de hand.

Of als je wil starten met een schone installatie van Windows 10, heb je ook die externe harde schijven niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Sterkte er mee als het om MS Onedrive gaat... das een hele betrouwbare partner..
Je kunt daarop zoveel zever op zetten als je maar wilt.
Ik ken heel veel gebruikers die met Onedrive, Dropbox, iCloud al van het begin van uitgave gebruik maken. En zonder problemen.
Je hebt al 1000 keer deze site hier gepost. Wat bereik je daarmee..... Nietsmedalle.:evil:

Het best dat op deze forum die Tweekers hier niet posten.:p
 
Fijn dat dit stuk gelukt is.
Maar hoe zit het met de backups van de gegevens?
Das nog een punt van onduidelijkheid gezien jouw eerdere uitspraken over "bang zijn" dat je dat kwijt raakt....

Dat punt komt uit een eerder idee om de SSD om te zetten naar fat32. (ik kreeg in het begin een vreemde melding kan windows niet installeren op ntfs, daarover ging dit topic) Maar heel gelukkig hoefde ik niet bang te zijn, want ik kon netjes in mijn systeem komen met de Windows Media Creation tool. en daarna kon ik gewoon de installatie uitvoeren. Kijk maar eens terug naar de afbeeldingen die ik gepost heb, op de 2e foto zie je die foutmelding waar het over ging, nogal bizar die melding(staan op kop omdat ik de ipad verkeerd om had, heb het proberen te veranderen maar was niet gelukt, was erg lastig met de ipad) Denk dat het gewoon ontstaan is, doordat mijn systeem flink beschadigd was.
 
Ik word nog niks wijzer of je nu echt backups maakt, alleen dat je blij bent dat het niet mis gegaan is.
Natuurlijk kun je daar blij mee zijn.
Maar wil je nu niet delen of je wel of geen backups had?
Het is geen schande om te leren dat als je er geen had, je langs de rand van het ravijn liep....
Als er dan maar actie komt, wat uiteraard een eigen verantwoording is.
Maak je geen backups? Dat is uiteraard een goed recht... maar dan vind je het blijkbaar niet belangrijk dat je die bestanden kwijt raakt....?
Maar ik lees imho toch iets anders???
Het blijft mij allemaal te cryptisch.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan