Microsoft Store App "Foto's" wordt niet gestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeeGeeCee

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2010
Berichten
17
Ik heb volgens mij alles gedaan om het probleem op te lossen (Windows 10-64bit-Acer Swift 3):
- Alle updates zijn in orde
- CMD uitgevoerd en gescand: alles ok (sfc/scannow)
- De app gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd
- Windows 10 opnieuw geinstalleerd

máár:
De Microsoft app "Foto's" is geinstalleerd, als ik een foto ermee wil openen, dan komt er heel even een soort flits op het scherm en meteen daarna de mededeling: "De app is niet gestart."
Daarboven staat: C/Users/mijnnaam/One Drive/Pictures/ ....(naam foto.jpg)

Aangezien ik zéér gesteld ben op deze app, zou ik er dolgraag weer mee willen werken.

Enkele jaren geleden is dezelfde vraag al eens op dit forum gesteld, maar niet opgelost. Wie weet heeft iemand nu de gouden tip?
Alvast veel dank voor meedenken.
 
Als je dan een link hebt naar die topic weten mensen wat er toen gedaan is. Ben je ingelogd op het MS account? Heb je de tijd en landinstelling nagekeken? Heb je onder Apps en onderdelen > Microsoft Foto's > Geavanceerde opties een reset (herstellen) gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanmorgen dat bericht nog gelezen en ik probeerde het terug te vinden om een link te maken, dus ik weet wel dat zoiets eigenlijk hoort. Ga het nog proberen.
En helaas, de dingen die je noemt: tijd en landinstelling, resetten van de app: ik heb het wel 5 keer gedaan, zowel herstellen als aanpassen bij geavanceerde opties.

Wat een stommiteit van me was: geen systeemherstelpunt aangemaakt gisteren voor ik een heleboel zaken verwijderde met Revo Uninstaller. Ik vermoed dat ik dáár mee de fout ben ingegaan. Maar fouten moeten toch hersteld kunnen worden?

Wat wellicht ook handig is om te weten: vóór de herinstallatie werkte Windows Photoviewer ook niet, maar die werkt nu wel weer. Alleen ik vind dat totaal geen vervanger voor alles wat Windows Foto's kan.

Ik ga proberen de vraag van enkele jaren terug op te snorren binnen dit forum.
 
Beste Senso, ik heb dat bericht gevonden, maar weet niet hoe ik een link moet maken in dit geval. Het is een bericht van 17-9-2018, geplaatst door jcb1958 met de titel: Standaard app Foto's werkt niet meer. Jij hebt daar toen ook op gereageerd, en verwezen naar tips Van Microsoft, die ik gisteren heb gevolgd, maar jammer genoeg geen soelaas.
https://www.helpmij.nl/forum/showth...pp-is-niet-gestart?highlight=windows+foto+app
 
Nou, daar staat toch weer een waslijst met "oplossingen" en wat je doen kunt. Jij zegt, "ik open een foto", de vraag is dan kun je wel via de Startknop het programma normaal openen? En als je W10 opnieuw hebt geïnstalleerd, wat hou je dan over? Lijkt mij dan een corrupt (user)account van MS? Kijk nog even na: "Photos app not working", pagina 1 en 2.

Lees het onderstaande even. Ik weet niet of het dat kan zijn. Ik heb zelf totaal geen ervaring met accounts. Wacht anders nog even wat antwoorden af.

Dit is hoogstwaarschijnlijk een probleem met een gebruikersaccount. Ik raad ten zeerste aan om een nieuw gebruikersprofiel op uw pc aan te maken om te controleren of uw gebruikersaccount al beschadigd is. Zodra de foto-app aan het andere gebruikersprofiel werkt, kunt u breng uw bestanden daar gewoon over en gebruik dat als uw primaire gebruikersaccount.

Hier zijn de stappen:

A. Aanmaken van een nieuwe gebruiker

1. Druk tegelijkertijd op de Windows-toets en R en typ dan in het dialoogvenster Uitvoeren "NETPLWIZ"

2. Klik op de knop Toevoegen

3. Klik op aanmelden zonder een Microsoft-account

4. Klik op Lokale account

5. Voer uw gewenste gebruikersnaam in

6. Klik op volgende

7. Klik op voltooien

Maak daarna het nieuwe account aan als beheerder door op het nieuwe account te klikken en op de eigenschappenknop te klikken en vervolgens naar het lidmaatschapstabblad te gaan en "Beheerder" te selecteren. Als je klaar bent, log dan in op het nieuwe account en controleer of het probleem is opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik zéér gesteld ben op deze app, zou ik er dolgraag weer mee willen werken.
Dan ben je denk ik één van de weinigen, want er zijn echt veel betere apps (gratis) te krijgen. Zelf loop ik met alle plezier met een grote boog om de Foto's app heen. Maar de vraag was dus: als je de Foto's app zelfstandig opstart, doet-ie het dan wel?
 
Beste Senzo: dat is veel huiswerk, dus het vergt enige tijd om hierop te antwoorden. Ik heb al wel een vraag over het MSaccount dat wellicht gecorrumpeerd is.
Ik kan Foto's niet openen vanuit Start.

Andere MS-apps echter probleemloos. Kan er dan sprake zijn van een kapot MS-account?

Ik snap je vraag "Wat hou je over na de herinstallatie"niet goed. Alles werkt naar behoren, ook Photoviewer en die werkte voorheen niet. Maar Foto's dus nog steeds:
"App wordt niet gestart".

Beste Octafish
:
Als jij een app weet die zo snel een minifilmpje kan maken, met geluiden, met mooie letters, zó eenvoudig, een combi van een (simpele) fotobewerker en de allereenvoudigste video-editor, in een duidelijke, sympathieke interface zoals "Foto's": dan hou ik me van harte aanbevolen! Ik ben heel benieuwd.

En nee: zelfstandig opstarten van die rare ;) app lukt dus niet (zie boven). Ook bedankt.
 
Jij schrijft: - Windows 10 opnieuw geinstalleerd. - De app gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Dat moet dan toch goed zijn. Ik lees die artikelen op internet en iemand schrijft dat om te kijken of die app dan wel werkt in een nieuw account. Maar goed dat bepaal jezelf. Heb je ook een opschoning met Windows en/of CCleaner (kijk wat aangevinkt staat) gedaan? Een registeropschoning gedaan met CCleaner? Chkdsk /f is schijfcontrole gedaan?
 
Laatst bewerkt:
CCleaner gedaan; Check disk kan ik pas doen na herstart (NTSF), als er iets bijzonders te melden is.
 
Er was niets bijzonders na de Check Disk. Die FIXpagina lijkt heel toepasselijk. Ik laat weten wat er uit komt. Dank je!
 
Als jij een app weet die zo snel een minifilmpje kan maken, met geluiden, met mooie letters, zó eenvoudig, een combi van een (simpele) fotobewerker en de allereenvoudigste video-editor, in een duidelijke, sympathieke interface zoals "Foto's": dan hou ik me van harte aanbevolen! Ik ben heel benieuwd.
Het helpt als je gelijk aangeeft wat je precies zoekt. Als fotograaf gebruik ik fotoapps voor mijn fotobewerkingen, en videoapps voor mijn video werkzaamheden. Net zo min als ik een all-in-one printer zou aanschaffen, doe ik dat met apps. Ik werk liever met dedicated programma's die goed zijn in één ding. Neemt uiteraard niet weg dat jij (en met jou zeer velen) prima tevreden kan zijn met een universele app die precies doet wat jij wilt. Maar dan helpt het dus als wij weten wát dat precies is :).
 
Beste Senzo,

Aangezien niemand verder heeft gereageerd en ik (bijna) alles heb geprobeerd wat je hebt aangedragen - heb ik besloten de boel de boel te laten. Ik ga vanwege deze app geen nieuw gebruikersaccount aanmaken. Misschien ga ik terug naar een eerdere Windowsversie - als dat lukt - maar voorlopig hou ik het voor gezien. Hoe jammer ook. Nu heb ik nog een desktopcomputer en de app 'Foto's' werkt daarop prima, dus als ik de app echt nodig heb, dan kan ik daar terecht.
Rest mij je erg te bedanken voor al je moeite en stél, stel dat het ooit weer lukt, dan laat ik dat weten.
Octafish ook bedankt, maar ik vroeg niet om een fijne foto/videobewerker; ik wil gewoon de app 'Foto's' terug van Microsoft (of een vergelijkbaar iets, maar dat schijnt niet te bestaan.)
 
Naar aanleiding van een mail van Helpmij laat ik nog even wat weten: ik ben op eigen houtje verder gegaan om de app Foto's van Microsoft weer te laten werken:
ik heb een tweede MS-account aangemaakt en daar geprobeerd de app te downloaden. Dat lijkt te lukken, maar...de app laadt steeds opnieuw, in een soort 'loop'. Bij mijn eerste account gaat installeren moeiteloos, maar de app werkt eveneens niet. Andere MS-apps worden goed geinstalleerd en werken prima, dus het ligt niet aan de MS-store.

Verder heb ik een eerdere Windows-versie geinstalleerd: zonder het gewenste resultaat (dus daar heb ik wel spijt van, omdat ik allerlei aanpassingen moest doen daarna, bv. opnieuw de adreslijst bij mijn mailclient installeren en nog een hoop van dat soort dingen) .

Als er weer een update van Windows is geweest, controleer ik meteen of de Foto's-app misschien weer werkt, maar nee. Ik zal er mee moeten leren leven...maar deze vraag kan dus worden afgesloten-helaas niet opgelost.
 
Beste Lange Pier,

Als ik de commando's geef (overigens wel zoals die genoemd worden in de mail van Senso van 2 februari FIX etc. want in Howtogeek staan volgens mij spelfoutjes en ze werken niet) maar goed, de commando's Scannow en restore Health, dan komt er uit dat er geen problemen zijn. (completed succesfully).

Als ik die commando's wil uitvoeren in het 2e MSaccount dat ik heb aangemaakt, dan werken die niet! Diezelfde commando's zijn plots onbekend en ongeldig.

Nou ja, wat me zou overblijven is een totaal nieuwe installatie, maar, zoals de schrijver van 'jouw' howtogeek etc. in zijn slotwoordje zegt: That's up to you" en ik ga me al die consequenties niet op de hals halen voor één nietwerkende app-hoe fijn ik die ook vind. Het blijft vreemd dat het maar één app is die niet werkt, alle andere geven geen enkel probleem. En die ene app wordt wel normaal geinstalleerd, maar niet gestart.

Nog welbedankt voor je reactie in elk geval!
 
Als ik die commando's wil uitvoeren in het 2e MSaccount dat ik heb aangemaakt, dan werken die niet! Diezelfde commando's zijn plots onbekend en ongeldig.
Wel als administratoe uitgevoerd dan in dat 2e account..?
 
Beste Scraphead: Jazeker! Maar de app hoeft het natuurlijk maar in één account te doen :)
 
Beste Lange Pier,
Misschien flauw om te schrijven, maar het is wel zo: "Been there, Done that".

De tweede link die je geeft is troostend, omdat ik me volkomen herken in de briefschrijvers. Maar een oplossing krijgen ze niet aangeboden, behalve een totale herinstallatie, maar net als een paar van die briefschrijvers : daar begin ik niet meer aan. Enfin: gedeelde smart is halve smart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan