Onedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimcor

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Berichten
34
Beste. Een kleine maar belangrijke aanpassing van mijn probleem! Ik gebruik Windows 10 en Office 365 met Onedrive. Telkens ik mijn laptop opstart moet ik een beveiligingscode aanvragen om mijn PERSOONLIJKE KLUIS van Onedrive te ontgrendelen. Onedrive start dus wel op maar ik kan niet in mijn persoonlijke kluis. Ik moet telkens een beveiligingscode opvragen via mail om de persoonlijke kluis te ontgrendelen. Hoe kan die ontgrendeld worden en blijven na het opstarten?
Sorry dat ik jullie op een verkeerd been heb gezet :confused: en alvast bedankt voor uw hulp! Groeten, Wim
 
Laatst bewerkt:
@langepier:
Ik gebruik Windows 10 en Office 365 met Onedrive.
Lijkt mij duidelijk :).
@TS: wat bedoel je met "code aanvragen"? Ik gebruik dezelfde constructie ook, en ik kan gewoon vanuit mijn Live account overschakelen naar Word, Excel, Outlook etc. Probeer het anders eens vanuit je Outlook account. Links in de menubalk op de knop met de 9 stipjes klikken.
 
Sorry dat ik jullie op een verkeerd been heb gezet
Het opstellen van de juiste vraagstellingen is erg belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
@langepier:

Lijkt mij duidelijk :).
@TS: wat bedoel je met "code aanvragen"? Ik gebruik dezelfde constructie ook, en ik kan gewoon vanuit mijn Live account overschakelen naar Word, Excel, Outlook etc. Probeer het anders eens vanuit je Outlook account. Links in de menubalk op de knop met de 9 stipjes klikken.

Zeg schoolmeester, Office wordt geleverd met Onedrive, wil niet zeggen dat de TS het werkelijk gebruikt.
Hoe kan Onedrive ontgrendeld worden en blijven na het opstarten?
Idd zou lezen best kunnen helpen.
 
@lange pier: TS zegt letterlijk in de eerste zin:
Ik gebruik Windows 10 en Office 365 met Onedrive.
Dan lijkt het mij duidelijk en hoef je niet meer te vragen of TS Onedrive gebruikt..... Ik weet niet op welke school jij zit, maar zo'n vraag wordt echt wel beantwoord met de tegenvraag: "Zit jij wel op te letten wat ik zeg?". En jouw reactie op mijn vraag: er zit een wezenlijk verschil in het steeds moeten invoeren van een bekend wachtwoord (van jezelf uiteraard) en "Telkens ik mijn laptop opstart moet ik een code aanvragen om mijn Onedrive te ontgrendelen.". Dat zijn verschillende zaken.

@TS: Ik zit nu te denken aan de Authenticator code die je wellicht hebt ingesteld met Tweestaps verificatie, en waarmee je dus inderdaad op je telefoon in de Authenticator app een code krijgt die je dan steeds moet invoeren. Moeten we die kant op denken?
 
?????
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-02-03 om 16.15.58.png
    Schermafbeelding 2021-02-03 om 16.15.58.png
    60,6 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Wel grappig dat wimcor sinds het stellen van de vraag blijkbaar niet meer naar de antwoorden gekeken heeft :). Je zou, als je de native app gebruikt, dit moeten zien: (al dan niet als verborgen icoontje)
En via de website kun je gewoon inloggen (onedrive.com) met je Microsoft account en wachtwoord. Dat hoeft dan maar éénmaal te gebeuren.
 

Bijlagen

  • Onedrive 0.jpg
    Onedrive 0.jpg
    20,8 KB · Weergaven: 20
  • Onedrive 1.jpg
    Onedrive 1.jpg
    114,8 KB · Weergaven: 25
  • Onedrive 2.jpg
    Onedrive 2.jpg
    111,9 KB · Weergaven: 28
  • Onedrive 3.jpg
    Onedrive 3.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 15
Zat ik in de goede richting :). Jammer genoeg gebruik ik de persoonlijke kluis (nog) niet, en in het proces waarvan ik twee plaatjes heb gepost, liep hij dus keurig vast met een foutmelding. Ik zal het vanavond nog een keer proberen. Maar mijn voorlopige gok is dus dat je de Authenticator app op een telefoon moet installeren, want die zal je de code geven die je dan moet invoeren.

Er is ook slécht nieuws: de grap van een kluis is, dat je gegevens daarin veilig bewaard worden. Niemand bij een bank haalt het in zijn hoofd om de kluis de complete dag open te laten staan voor het graaiende publiek. Kluizen zitten dus op slot. Bij het installeren (de poging dus) kwam ik al wel de mededeling tegen dat de kluis maximaal 20 minuten open gaat als je inlogt. Daarna gaat hij dus weer dicht, en zul je wederom moeten ontsluiten met een nieuwe code. Dus eigenlijk is het antwoord op je vraag: dat kan niet.
 
Zat ik in de goede richting :). Jammer genoeg gebruik ik de persoonlijke kluis (nog) niet, en in het proces waarvan ik twee plaatjes heb gepost, liep hij dus keurig vast met een foutmelding. Ik zal het vanavond nog een keer proberen. Maar mijn voorlopige gok is dus dat je de Authenticator app op een telefoon moet installeren, want die zal je de code geven die je dan moet invoeren.

Er is ook slécht nieuws: de grap van een kluis is, dat je gegevens daarin veilig bewaard worden. Niemand bij een bank haalt het in zijn hoofd om de kluis de complete dag open te laten staan voor het graaiende publiek. Kluizen zitten dus op slot. Bij het installeren (de poging dus) kwam ik al wel de mededeling tegen dat de kluis maximaal 20 minuten open gaat als je inlogt. Daarna gaat hij dus weer dicht, en zul je wederom moeten ontsluiten met een nieuwe code. Dus eigenlijk is het antwoord op je vraag: dat kan niet.

Dat zou inderdaad het antwoord kunnen zijn. Via de instellingen kun de kluis max. 4 uren open laten staan. Maar dat is eigenlijk niet handig. Dat kan beter toch?
 
Laatst bewerkt:
Da’s nou weer jammer dat je het complete bericht quoot. Kleine moeite om dat a) niet meer te doen (je kunt gelijk een antwoord typen) en b) (iets meer moeite nu) die quoot te verwijderen. Ik blijf me verbazen waarom mensen vinden dat die knop de beste manier is om berichtjes te maken...

En ik vind 4 uur al heel netjes. Zelfs al veel te lang. Ofwel je hebt gegevens die beveiligd moeten zijn (die gaan in een kluis die kortstondig open gaat) ofwel de gegevens zijn níet privacy gevoelig en dan zet je ze in een gewone map. Sowieso kunnen, als het goed is, maar weinig buitenstaanders bij jouw gegevens, kluis of niet.
 
Da’s nou weer jammer dat je het complete bericht quoot. Kleine moeite om dat a) niet meer te doen (je kunt gelijk een antwoord typen) en b) (iets meer moeite nu) die quoot te verwijderen. Ik blijf me verbazen waarom mensen vinden dat die knop de beste manier is om berichtjes te maken...

En ik vind 4 uur al heel netjes. Zelfs al veel te lang. Ofwel je hebt gegevens die beveiligd moeten zijn (die gaan in een kluis die kortstondig open gaat) ofwel de gegevens zijn níet privacy gevoelig en dan zet je ze in een gewone map. Sowieso kunnen, als het goed is, maar weinig buitenstaanders bij jouw gegevens, kluis of niet.

OK, bedankt. Zaak gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan