Ga naar vandaag - google spreadsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinemaster

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
41
In het kort:
Ik wil graag dat een Google Spreadsheet start op de gewenste positie, zodra ik het document open of refresh.
Dit heeft te maken met een planning, waarbij we graag de dag van vandaag in beeld zien.

Ik heb even een voorbeeldpagina aangemaakt:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zi_WOHuZI9NxW4oQKfYmwLt3XHJ140ZDctemobYL0hk/edit#gid=0

Wat mij betreft zijn er 2 opties, maar ik kom er niet helemaal uit:
Optie 1: In rij 2 wordt automatisch gezocht naar de datum van vandaag en de pagina gaat automatisch naar deze cel.
Optie 2: Google script triggered bij het openen en klikt op de link in cel A1. Dit is namelijk een hyperlink naar de cel van vandaag.

Welke optie is het makkelijkst toe te passen en welke stappen moet ik dan doorlopen.
Volgens mij ben ik er bijna.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Extra toelichting:
Google docs staat hier open op meerdere PC's.
Helaas zijn de documenten soms wel live en soms niet en dat verschilt per PC en soms zelfs per dag.
Dit geeft problemen zodra iemand iets gaat aanpassen op een pagina die blijkbaar niet up to date is.
Bekend probleem van Google Docs trouwens.

Meerdere opties geprobeerd. Nu gaan we op sommige PC's een auto refresh knop instellen.
Deze moet dan alleen nog automatisch naar de juiste dag springen.
Vooral bij de tv in de productieruimte is dat wel wenselijk. :)

Vandaar de gewenste functionaliteit
 
Laatst bewerkt:
We hebben besloten om aan het einde van elke week, de afgeronde weken te verbergen.
Op deze wijze is het iets meer werk, maar staat het document wel altijd op de juiste pagina.

@Mod, Ik kan de thread op opgelost zetten, maar als iemand nog een suggestie heeft dan verneem ik het uiteraard alsnog graag.
 
Nou, ok. Was gezellig allemaal :):)

Ik sluit het topic maar gewoon. Leuk om jullie allemaal gesproken te hebben Ik wens jullie een fijne dag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan