Touchscreen stylus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vrt

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Berichten
26
Even een introducerend verhaal:

Als hobby doe ik Gamedesign. Om allerlei zaken hier voor even te onthouden of uit te vogelen gebruik ik een whiteboard. Het nadeel van een whiteboard is dat wanneer deze vol staat en je niks kunt weg vegen, je in feite geen whiteboard beschikbaar hebt.

Als oplossing hiervoor heb ik besloten een Touchscreen aan te schaffen, met de juiste software heb je dan immers een oneindig canvas en wil je een helemaal nieuw canvas start je gewoon een nieuw document terwijl je dan alles nog beschikbaar hebt wat in het andere document staat.
Bij dit touchscreen wil ik graag een stylus aanschaffen, als zijnde de marker op een whiteboard.

Vraag 1

De volgende vraag is dan, een passive of een active stylus. Daar is heel veel informatie over te vinden, onder anderen:
Active or Passive Stylus

Nu heb ik al even een passive stylus geprobeerd, maar ik merk dat het scherm soms niet reageert als ik wat snel schrijf en dan echt even langzaam moet schrijven voordat de beweging wordt gedetecteerd. Dit is overigens niet het geval als ik met mijn vinger op het scherm schrijf. In eerst instantie dacht ik dat het misschien te snel ging voor het scherm, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik denk daarom dat soms de verbinding van mijn vingers door de stylus naar het scherm even onderbroken is, of niet sterk genoeg is waardoor het scherm niet reageert.

Mijn eerste vraag is daarom, heeft iemand ervaring met een active stylus en is het inderdaad zo dat het scherm beter reageert op een active stylus?

Vraag 2

Een ander aspect is, wanneer ik op het whiteboard schrijf dan leun ik met mijn hand op het whiteboard. Echter, als ik dit doe op het touchscreen dan, logischerwijs, reageert het scherm hier op en krijg ik allemaal puntjes in het document alsof ik daar mijn stylus geplaatst heb. In bovenstaande link wordt als één van de voordelen genoemd dat je een scherm kunt instellen zodat hij alleen reageert op de stylus en niet op je hand. Volgens de informatie is dit een feature van het multi-touch screen: "It is more of a function of the multi-touch screen than the pen.". Aangezien het scherm wat ik aangeschaft heb inderdaad een multi-touch scherm is, en als ik de informatie goed begrijp zou het dus mogelijk moeten zijn om dit in te stellen.

Nu kun je dit blijkbaar niet (meer) direct in windows in stellen, maar er is wel een mogelijkheid toe: Enable or Disable Touch by Finger in Windows 10.

Ik heb dit geprobeerd, en inderdaad, het touchscreen reageerde niet meer op de aanraking van mijn vinger óf de aanraking van de passive stylus.

Mijn tweede vraag is, is het inderdaad mogelijk om een scherm in te stellen zodat deze alleen maar reageert op de aanraking van een (active) stylus?



Uiteraard zijn er nog wel andere oplossingen, zoals dit bijvoorbeeld. Maar het zou fijn zijn als het scherm gewoon niet meer reageert op de aanraking van mijn hand.



Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vragen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan