Kan apps op oude iPhone (4 S) niet updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
Kan apps op oude iPhone (4 S) al een paar weken niet updaten. Krijg de melding: "The iTunes Store is unable to process purchases at this time. Please try again later". Iemand een oplossing?
 
Please try again later

Hou rekening met:
One more time nieuws van ma 22 juli 2019
Voor iPhone 6 of ouder
iOS 12.4 is de laatste grote update voor de iPhone 5s en iPhone 6. Deze toestellen zullen in september geen update naar iOS 13 meer krijgen. Dat wil zeggen dat je vanaf september geen beveiligingsupdates meer krijgt. Ook zullen steeds meer apps stoppen met werken omdat een oudere iOS-versie niet langer ondersteund wordt.
 
Mijn 4S verbindt op zich wel met app store, iOS 9.3.6
Zegt dan dat de software up-to-date is.
Al eens uitgelogd en opnieuw ingelogd met Apple-id?
Ding herstart?
 
Laatst bewerkt:
Mijn 4S verbindt op zich wel met app store, iOS 9.3.6
Zegt dan dat de software up-to-date is.

Dat zal daarbij blijven bij OS 9.3.6
Nieuwere versies zal je niet moeten op rekenen, nu laatste 14.5
 
Ik gebruik zelf een veel modernere iPhone, ik meld dit alleen maar om te melden dat de app store op zich te benaderen is met een oude 4S.
Ik probeer TS te helpen...
 
@pdka
Je hebt een toestel die in 2011 geïntroduceerd is...dus als je hem van het begin gehad hebt... is dat ~10 jaar.
Het zou erg duurzaam zijn dat de support iig tav de beveiliging nog wel zou blijven uitkomen.... maar de realiteit is... neen dus.
Zodra dit punt gepasseerd is... gaan app makers geen rekening er mee houden dat hun apps ook op de oudere types als een 4S hoeft te draaien.
Das dus de tol voor al die digitalisering..... zelfs de Fairphone heeft daar geen voorziening voor... als je tevreden zou zijn over de huidige Fairphone behuizing kun je er geen nieuwere generatie hardware zomaar inzetten, alleen maar de hardware vervangen die er nu in zit.

Das de tol voor de vooruitgang.... alleen als je nog een klassiek mobieltje heb waar je alleen maar mee kunt bellen, kun je wrs nog heel lang verder.

BTW: Die ~10 jaar ga je met weinig Android toestellen halen.... jouw iOS 9.3.6 is de laatste van 22 Jul 2019..

Ik ga met mijn wat later in de productie periode gekochte 5S zeker 6 jaar, mss 7 jaar halen, totdat er een gebrek aan security fixes komen die ik niet meer krijg en wel een bedreiging vormen.
Daar zit jij nu al ruim 1.5 jaar voorbij gerekend vanaf 22 Jul 2019.... en dus ga je niet alleen de security fixes vanaf 2019 missen maar ook meer en meer de app updates.

Wat ik jammer vind: De 5S is zo een compact mobieltje, en die zijn er amper meer te koop, zeker die zo lang mee gaan.... ik hoef geen mini tablet in mijn broekzak... dan pak ik mijn echte tablet wel of nog liever mijn pc/laptop.
 
Kan apps op oude iPhone (4 S) al een paar weken niet updaten
zie post 4

The iTunes Store is unable to process purchases at this time. Please try again later"
Het willekeurige bericht verschijnt bij het openen van apps op uw iOS-apparaat, of het verschijnt onverwachts. Er is geen reden tot paniek.
Het kan zijn dat iTunes Store op dit moment geen aankopen kan verwerken, blijft het probleem op uw apparaat opduiken. Eén klik om te repareren "iTunes Store kan geen aankopen verwerken" Fout vanwege systeembeschadiging.

Please try again later
Kan ondertussen al opgelost zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties. Opnieuw opstarten en/of inloggen met Apple ID heb ik geprobeerd, maar dat hielp niet. De foutmelding popt bij mij al weken op en is dus niet het gevolg van een 'time-out' van iTunes. Ben bang dat er niets anders opzit dan een nieuwe smartphone aan te schaffen. Het wordt me allemaal te onveilig zo. Wel jammer, want ik was best wel tevreden met de (handzame) 4S.
 
Laat je niet bang maken door media of industrie. Als je met je telefoon kunt werken, waarom dan een nieuwe nemen?
Welke veiligheidsrisico's verwacht je? Bedenk dat als iemand echt je gegevens wil, dan toch wel lukt. Moderne telefoon of niet.
 
Er zijn terdege wel risico's... als die afgedekt (lees betaald) worden door degenen die dit ontkennen, zou ik dat nog liever niet doen zo'n onveilige mobiel geruiken, maar je kunt dan wel op mensen terug vallen die jouw risico blijkbaar graag dekken....ik neem aan dat ze dan hun plicht ook echt omzetten in een daad... anders kan iedereen het wel roepen maar is het een lege huls...

Tips vn de consumentenbond
https://www.consumentenbond.nl/acties/updaten/faq#no6
Verouderen iPhones ook zo snel?
Nee, bij iPhones en ook bij de smartphones met Windows Phone speelt het probleem met updaten veel minder. iOS blijkt in de praktijk tot 4 jaar na introductie van het toestel updates te krijgen.

Wat als mijn telefoon niet meer kan updaten?
Je kunt met een oudere Android-versie bepaalde functies missen en je kunt zelfs beveiligingsproblemen hebben. Op een smartphone met Android 4.3 of lager kun je eigenlijk niet goed veilig werken. Het probleem zit in WebView, een onderdeel van de standaardbrowser. Alles op de smartphone waarbij de standaardbrowser wordt gebruikt, is daarmee onveilig. Let op: Veel apps gebruiken de standaardbrowser op de achtergrond.

Het beste koop je in dat laatste geval een nieuw toestel. Gebruik je geen mail en bankzaken, en wil je een dergelijk toestel toch houden, dan kun je Chrome of Firefox vanuit de Google Play Store installeren en deze instellen als standaardbrowser. Deze browsers zijn op oudere Android-toestellen veiliger dan de voorgeïnstalleerde browser van Android. Installeer verder alleen a
Dat laatste stuk geldt niet voor de 4S maar je zou wel een browser kunnen gebruiken die wel geupdate wordt... tenminste als je hem nog kunt installeren.... en dat kan soms een probleem zijn zoals je nu hebt met de iTunes Store.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan