BIOS heeft geen bootable dive meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik heb een probleem met een Asus Vivobook 17
Ik was in de BIOS aan het zoeken om de Asus te kunnen laten opstarten via een USB stick want deze stond niet in de Boot-priority.
Nu heb ik het echter voor elkaar gekregen dat hij de HDD ook niet meer ziet als bootable divice en alleen nog maar opstart in de BIOS.
Het vreemde is dat de BIOS de HDD wel zit maar ik zie maar geen mogelijkheid om deze toe te voegen als bootable divice

Weet iemand hoe ik dit weer kan herstellen want mij lukt het niet :(
 
Er zijn 10 tallen uitvoeringen van die serie, de exacte opgeven kan helpen.

En indien een UEFI systeem, die starten altijd op via de Windows Boot Manager en kun je geen prioriteit geven aan een ander medium, dan de Boot Menu key gebruiken, het is of ESC of F8 voor Asus notebooks.

Accu (indien mogelijk) en adapter eraf en powerswitch een tiental keer indrukken, adapter en accu weer erin en maar weer proberen.
 
Het is model: X705UA-BX375T

Hij stond der zeker wel bij en ik denk dat ik hem met de optie "verwijderen" heb verwijderd.
Heb alleen geen optie om hem weer toe te voegen.
De batterij kan ik er zo niet uithalen dus ik zal nu moeten wachten tot de batterij helemaal leeg is?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens zulke problemen gehad toen ik met secure boot optie aan het klooien was in de bios...
Dus daar even naar kijken.
 
Set de bios of uefi eens op default en bewaar de instelling bij afsluiten en start opnieuw op.

Of de schijf heeft het begeven.
 
Ik mijn Asus vivobook D712DA-AU021T eens nader bekeken.
Door op esc te trommelen bij het opstarten verschijnt bij mij dit:
Bekijk bijlage 355101

Als je dan naar enter setup gaat (dat kun je ook direct krijgen als je op F2 trommelt, krijg het setup menu direct. Dan ga je naar boot, dan zie ik dit:

Bekijk bijlage 355102

Start ik opnieuw op met een boot usb stick zie ik dit:
Bekijk bijlage 355103

Geen instellingen veranderd en toch de mogelijkheid van usb te booten.

Ik mag hopen dat dit je verder helpt.
 
Mijn bijlages dan nog maar eens. Ik heb het de webmaster gemeld, maar nog geen antwoord.

Ik heb mijn Asus vivobook D712DA-AU021T eens nader bekeken.
Door op esc te trommelen bij het opstarten verschijnt bij mij dit:

bootmenu 1.JPG

Als je dan naar enter setup gaat (dat kun je ook direct krijgen als je op F2 trommelt, krijg het setup menu direct. Dan ga je naar boot, dan zie ik dit:

bootmenu 2.JPG


Start ik opnieuw op met een boot usb stick zie ik dit:
bootmenu 3.JPG

Geen instellingen veranderd en toch de mogelijkheid van usb te booten.

Ik mag hopen dat dit je verder helpt.
Ik heb niets anders gedaan dan de eerste keer (bij mijn weten) en nu lukt het plaatsen van de afbeeldingen wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Lees dit artikel eens en kijk wat het jou oplevert.
Het gaat over de Aptio Setup Utility ( AMI ) van Asus waarvan bekend is dat het HDD problemen kan veroorzaken....
Het lijkt erop dat jij daar ook slachtoffer van bent...:thumb:
 
Hey Bruce The Boss,

Hoe is de stand van zaken?
Ben je verder gekomen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan