Outlook importeert .pst bestand niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Nieuw geïnstalleerde micr. outlook .com importeert .pst gegevens niet met mededeling: dit Outlook gegevensbestand wordt al in het huidige profiel gebruikt. Maar helaas staat er nog niets geïnstalleerd in de nieuw outlook aan berichten. Hoe krijg ik de opslag alsnog geïnstalleerd ??
 
Zodra er een account is aangemaakt wordt wrs ook een leeg pst bestand gemaakt....maar die staat verborgen.
Zet alle mappen op zichtbaar en afh v/d Outlook/Windows versie die je hebt kun je hem op de juiste plaats vinden horende bij die Outlook/Windows versie.
Herbenoemd de nieuwe naar .old en de oude naar de naam van de pst die net geïnstalleerd was.

Je kunt ook de oude als data/archief map koppelen en dan de mail overzetten naar de nieuwe lege pst.
 
Je kunt je eigen outlook.pst bestand natuurlijk ook hernoemen en die actief maken. Dan hoef je die andere niet te zoeken.
Of importeer de gegevens in het huidige .pst bestand.
(type in het zoekvak van help: "gegevensbestand" en daar word het uitgelegd
 
Laatst bewerkt:
Je kunt je eigen outlook.pst bestand natuurlijk ook hernoemen en die actief maken. Dan hoef je die andere niet te zoeken.
Of importeer de gegevens in het huidige .pst bestand.
(type in het zoekvak van help: "gegevensbestand" en daar word het uitgelegd

Maar ik doe alles conform de aanwijzingen gek dat dat niet werkt! In mijn herinnering nooit anders en goed gegaan. De outlook install was nieuw met een lege inbox! Maar importeren hoort ook gewoon over de oude inhoud heen kunnen anders vragen ze niet of bijv duplicaten vervangen mogen worden toch?
 
......... Dan zou ik niet importeren maar omschakelen. Dus hernoemen en selecteren. Ik weet zo snel niet hoe je op een ander .pst bestand overschakelt maar dit was, meen ik, redelijk eenvoudig


Daar begon ik mee....
Herbenoemd de nieuwe naar .old en de oude naar de naam van de pst die net geïnstalleerd was..
 
Laatst bewerkt:
Sorry, dat is niet de manier die ik bedoel:
Hernoem jouw goede .pst, die heet nu mogelijk "outlook.pst" naar xxxxx.pst. Ga dan naar outlook en selecteer het hernoemde .pst bestand. Dat is de standaard manier om een ander gegevensbestand te openen.

Het kan ook zijn dat je gegevensbestand (.pst) corrupt is. Outlook heeft een eigen scantool om te proberen dat te herstellen.

|zorg wel dat je een extra back-up van dat bestand bewaart. Je weet maar nooit.

Outlook .pst bestand herstellen (SCANPST. EXE). https://support.office.com/nl-nl/ar...rstellen-25663bc3-11ec-4412-86c4-60458afc5253
 
Laatst bewerkt:
Sorry, dat is niet de manier die ik bedoel:
Hernoem jouw goede .pst, die heet nu mogelijk "outlook.pst" naar xxxxx.pst. Ga dan naar outlook en selecteer het hernoemde .pst bestand. Dat is de standaard manier om een ander gegevensbestand te openen.[/url]
Dat was mijn 2e optie... het als data bestand koppelen.
Je kunt ook de oude als data/archief map koppelen en dan de mail overzetten naar de nieuwe lege pst.

Of de pst corrupt is, ... verzend een testmail en je ziet meteen of het werkend is. Maar dat las ik nog niet of dat werkte. Daarna kun je altijd nog verder kijken naar een dieperliggend probleem.

Imho zijn dit soort problemen vaker langs gekomen en kan de TS zich ook nog via de zoek functie laten inspireren.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan