Google account: Trouble saving changes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnbm

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
57
Een paar maanden geleden een chromebook voor mijn 9 jarige dochter gekocht. Google account voor haar aangemaakt en daarmee ingelogd op haar nieuwe chromebook.
Een paar dagen geleden kon ze ineens niet meer zelf inloggen; ik moest family link installeren. Dat braaf gedaan met als gevolg dat ik haar bij iedere login moet helpen. Mijn wachtwoord komt er aan te pas, Google Authenticator is nodig. Het is één groot drama want ik kan en wil niet bij iedere login dit moeten doen.

Family link uitschakelen wordt niet toegestaan omdat er group members jonger dan 16 zijn. Haar account op haar chromebook aanpassen is geblokkeerd vanwege family link. De family link app brengt me ook niet verder. Alle posts op support.google worden geblocked waarna er niet meer gereageerd kan worden.

Ik wil gewoon de leeftijd van mijn dochter van 9 naar 19 zetten (virtueel dan...) zodat ik van het gezeik af ben maar wat zegt Google? "Trouble saving changes. Try again later". Dit gaat niet weg, ongeacht de browser die ik gebruik.

Graag hulp!!
 
Alle opties op deze pagina zijn doodlopend helaas.

De family group opheffen mag niet omdat er iemand jonger dan 16 jaar in zit.
Wijzigingen aanbrengen in het kind-account gaat niet. "Trouble saving changes".
Kind account verwijderen gaat ook niet.
Account van chromebook verwijderen gaat niet omdat dat via family link moet.
De family link app op het chromebook installeren helpt ook niet; alles opties lopen dood.

Alle posts op support.google.com worden door Google dicht gezet zonder oplossing. Het is een éénrichtingsweg lijkt wel.
 
En... als er na het terugzetten van de fabrieksinstellingen om een leeftijd gevraagd wordt ..... geef een geboorte datum/jaar op die aangeeft dat ze ouder dan 18 jaren jong is....
Waarschijnlijk heeft Google de echte leeftijd die netjes ingevuld was na een paar dagen waargenomen en moest je daarom dit doen....
Een paar dagen geleden kon ze ineens niet meer zelf inloggen; ik moest family link installeren.

[off-topic]
Dit zijn issues dat een bedrijf zich vergaand bemoeit wrs vanwege een US-wet .. een reden om voor mij geen Chromebook te kopen, als je dan geen Windows wilt er zijn tegenwoordig zoveel behoorlijk gebruikersvriendelijke Linux versies.... de meeste mensen gaan bij een Chromebook ook niet onder de motorkap kijken... dus dan kan tav Linux geen argument meer zijn.[/off-topic]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan