W10 Store wil niets meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik draai een systeem met recente W10 (versie 2004) installatie en wil een game installeren via de store.
Helaas lukt dat niet, wat ik ook probeer.

Wat ik ook wil installeren, ik krijg de melding "Probeer het later opnieuw er is bij ons iets misgegaan"

Dingen die ik al geprobeerd heb (zonder resultaat) :

MS account toegevoegd
Appstore settings gereset
Appstore opnieuw geinstalleerd (samen met alle andere standaard apps)

App troubleshooter gedraaid : deze blijft aangeven dat er een MS account nodig is terwijl ik met mijn outlook account ben ingelogd en ook gewoon de gekochte games in de appstore zie staan.


Overigens had ik een soortgelijk probleem met de xbox app. Het advies was deze te verwijderen en opnieuw te installeren, maar ook deze is nu niet meer via de appstore te installeren.

iemand nog tips?

PS : Overigens zie ik, als ik kies voor "op mijn apparaten installeren" ook geen toepasselijke apparaten gekoppeld aan het MS account, zelfs niet deze pc. Iets wat vreemd is. (ik zie het apparaat wel als toegevoegd in mijn MS account maar dus niet in de store)
 
Laatst bewerkt:
De mededeling "Probeer het later opnieuw er is bij ons iets misgegaan" lijkt me toch duidelijk, niet dan..?
Waarom niet wat meer geduld op brengen...?
Er wordt aangegeven dat de fout bij MS zit, waarom ga je dan op jouw systeem allerlei zaken uitvoeren waar je later wellicht spijt van krijgt..?
 
Het is een melding die niets met een probleem bij MS te maken heeft en die ook vaker bij mensen voorkomt. Het is gewoon een van de gebruikelijke "vage" meldingen van MS.
Op mijn overige pc's draait de store probleemloos. De melding verschijnt ook direct en heeft volgens mij te maken met het ook niet zien van mijn PC in de store, waardoor er dan ook geen apparaat is om op te installeren.
 
Wellicht heeft het dan eerder met de aanwezige hardware van deze onbekende pc te maken dan met de geïnstalleerde Windows-versie...
Aangezien je aangeeft dat het een recente installatie betreft zou ik mijn aandacht op de hardware en de daarbij horende drivers richten...
 
Probleem is opgelost!

Na de laatste update bleek dat de windows Store Installation service was uitgeschakeld.
Ik heb deze nu op automatisch gezet en alles werkt weer.

Bedankt voor de hulp in ieder geval. :thumb:
 
Ik draai een systeem met recente W10 (versie 2004) installatie.
Dat is niet de laatste? Zie mijn handtekening. Normaal is het advies altijd updaten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan