Zwart scherm windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste leden.
Gister kreeg ik tijdens normaal werken op de PC een zwart scherm. Ik heb hem opnieuw opgestart. Er is beeld tot het startscherm hoort te verschijnen, dan is het zwart. De montorlampjes branden en de kabels zitten er goed in.
Na wat gegoogled te hebben volgde ik de stappen van een van de oplossingen. In veilige modus de beeldschermadapter uit te schakelen. Dat werkte. Ik had weer beeld, maar natuurlijk in beroerde resolutie.

Ik heb verschillende programmaatjes geprobeerd om een nieuwe driver te vinden en te installeren. Zoals:
- Driver_Updater
- radeon-software-adrenalin-2020-21.2.1-minimalsetup-210201_web
- Intel-Driver-and-Support-Assistant-Installer (maar hij zei dat mijn systeem niet aan de eisen voldeed)
- driverfixwebdl-8175366692
- DriverFinderInstall

Sommige vonden niks, sommige waren betaald.
Twee programma's hebben een installatie kunnen doen.
Maar het resultaat? Weer een zwart scherm.

Dus wat moet ik nu doen? Ik kan in veilige modus werken en in uitgeschakelde videokaart modus.

De beeldschermadapter heet "AMD Radeon HD6670" of "Standaard-VGA grafische adapter".
Is één van deze twee beter?

Windows 7 64bit.

Als je meer info nodig hebt, vertel me graag hoe ik dat kan leveren.
 
Die driverfinder-programma zou ik zeker afraden.
Richt je liever op de tools die je fabrikant ter beschikking stelt.
 
Eens met de opmerking van PHP4U, beter niet dat soort tooltjes gebruiken.
Ik zou maar eens een virusscan doen met ADWcleaner en Malwarebytes. En dan deze twee downloaden van de website van de makers (malwarebyte dus) en NIET van "gratis download sites". U moet zich afvragen waarom ze gratis zijn......

Als u drivers wilt downloaden dan moet u dat doen van de websites van de makers, AMD dus in dit geval.

De standaard driver is van Microsoft. Niets mis mee, maar die geeft alleen basis functies. De Standaard driver is voor noodgevallen.
Dus die van AMD gebruiken (als het een AMD-kaart is die er in zit natuurlijk)
 
Hallo

Controleer ook de t° van deze videokaart.

Kan zijn dat de koeling vol stof zit (fan , etc ...)

Mocht dit zo zijn , en dit al te lang aansleept , kan het ook exit videokaart zijn.

Peter
 
Hallo

Controleer ook de t° van deze videokaart.

Kan zijn dat de koeling vol stof zit (fan , etc ...)

Mocht dit zo zijn , en dit al te lang aansleept , kan het ook exit videokaart zijn.

Peter

Ok. Hoe?
 
Eens met de opmerking van PHP4U, beter niet dat soort tooltjes gebruiken.
Ik zou maar eens een virusscan doen met ADWcleaner en Malwarebytes. En dan deze twee downloaden van de website van de makers (malwarebyte dus) en NIET van "gratis download sites". U moet zich afvragen waarom ze gratis zijn......

Als u drivers wilt downloaden dan moet u dat doen van de websites van de makers, AMD dus in dit geval.

De standaard driver is van Microsoft. Niets mis mee, maar die geeft alleen basis functies. De Standaard driver is voor noodgevallen.
Dus die van AMD gebruiken (als het een AMD-kaart is die er in zit natuurlijk)

Oké maar ik had en heb nu opnieuw die van AMD.
De update 'lukt', maar het resultaat is dat het scherm nog steeds zwart is.
 
Speccy

SPECCY van de PC in kwestie.
 

Bijlagen

  • PC SPECCY.txt
    74,5 KB · Weergaven: 15
Doet mij toch vermoeden dat de AMD videokaart aan zijn end is. Het is tenslotte een oude kaart.

probeer hem eens in een andere pc en kijk of ie dan dezelfde problemen geeft. Als dat zo is, is ie op en bent u toe aan een nieuwe
 
Doet mij toch vermoeden dat de AMD videokaart aan zijn end is. Het is tenslotte een oude kaart.

probeer hem eens in een andere pc en kijk of ie dan dezelfde problemen geeft. Als dat zo is, is ie op en bent u toe aan een nieuwe

Dat klinkt overzichtelijk. Kunt u iets aanraden??
Ik werk vooral met grote film/beeldbewerkingsprogramma's en nul met games.
 
Probeer systeemherstel, terugdraaien van updates als je drivers automatisch laat installeren. Zoals vandahl schreef. Bij Apparaatbeheer staan uitroeptekens bij niet werkende drivers en onder Eigenschappen van een apparaat zijn uitgave datums te vinden. Hier is de informatie onvolledig en het lijkt alsof je bent begonnen met een andere driver te installeren. Terug gaan naar een systeemherstelpunt dus.

Ik wil altijd graag weten of je in de BIOS kan komen. Zouden daar de instellingen niet bewaard kunnen worden dan is het batterijtje uitgeput en kan de computer ook tijdens het gebruik uitvallen.

Type "logboeken" bij Zoeken en kijk naar foutmeldingen bij het moment van stoppen.

De stroomvoorziening van de voeding zou slecht geworden kunnen zijn. Je kan de voeding testen met een voeding tester stekker die LED's heeft, zelf beoordelen of verwisselen en kijken met een systeem informatie tool zoals Open Hardware Monitor of Speccy maar ik weet niet of dat iets uitwijst over PCI en aanvullende stroomvoorziening van kaarten.
 
Probeer systeemherstel, terugdraaien van updates als je drivers automatisch laat installeren. Zoals vandahl schreef. Bij Apparaatbeheer staan uitroeptekens bij niet werkende drivers en onder Eigenschappen van een apparaat zijn uitgave datums te vinden. Hier is de informatie onvolledig en het lijkt alsof je bent begonnen met een andere driver te installeren. Terug gaan naar een systeemherstelpunt dus.

Ik wil altijd graag weten of je in de BIOS kan komen. Zouden daar de instellingen niet bewaard kunnen worden dan is het batterijtje uitgeput en kan de computer ook tijdens het gebruik uitvallen.

Type "logboeken" bij Zoeken en kijk naar foutmeldingen bij het moment van stoppen.

De stroomvoorziening van de voeding zou slecht geworden kunnen zijn. Je kan de voeding testen met een voeding tester stekker die LED's heeft, zelf beoordelen of verwisselen en kijken met een systeem informatie tool zoals Open Hardware Monitor of Speccy maar ik weet niet of dat iets uitwijst over PCI en aanvullende stroomvoorziening van kaarten.

Ik heb een systeemherstel gedaan naar 05-02. Resultaat: zwart scherm. Toch blijf ik in dit herstelpunt, vanwege wat je zei met de onvolledige info van een driver.

De logboeken. Goh, daar staat een hoop fouten in. Ook van vele dagen en weken eerder. Ook fouten waar ik niks van gemerkt heb. Dat is toch veelzeggend, dunkt me. Al weet ik niet wat er gezegd wordt. Veel met als bron DistributedCOM, een aantal van Kernel-EventTracing, Service Control Manager, Bits-Client, PNRPSvc, WMI. Gebeurtenissen als 16393, 7001, 10005, 6000,Kernel-Power is kritiek.

Als ik de timing goed heb van het eerste zwarte scherm, ging dat om een fout in bron Schannel, code 36887. Maar dat zegt me niks.

Ik zie nu in "onderhoudscentrum" dat Windows Security Centre is uitgeschakeld. Inschakelen lukt niet. "Kan niet worden gestart". Wat is dat nou? Wat kan ik daar aan doen? Of is dat misschien omdat ik in de veilige modus zit, en heel veel dingen niet zijn opgestart?

Ik heb ook Malwarebytes gedownload. Hij vond een paar mini verdachte bestanden, zoals van reimagerepair. Denk niet dat dat het probleem was, maar ze zitten in quarantaine.

Je noemt de stroomvoorziening. Dat zou kunnen. Ik heb e.e.a. vervangen, maar ik zie geen resultaat.

Kan een nieuwe videokaart ook voor een onbekend probleem als dit helpen?
 
Laatst bewerkt:
Het schannel bericht kan wijzen op het niet kunnen wegschrijven van een log. Niet alle fouten zijn te begrijpen als tekortkomingen. Er staan dagelijks nieuwe fouten in de logboeken en dat is normaal. Kernel fouten daarentegen wijzen vaak op hardware die gegevens niet of niet snel genoeg kan verwerken maar het kan van alles zijn.

Schakel versnellingsfuncties of zelfs overklokken van de computer of binnen het grafisch stuurprogramma daarom eens uit. Er is natuurlijk verschil tussen grafische driver en beeldstuurprogramma. In de laatste staat vaak ook de instelling Snel of Kwaliteit. Minder kwaliteit kan helpen. De resolutie moet op die van de monitor staan en minder kleuren, bijvoorbeeld 24 bits kleurdiepte kan het de grafische kaart ook gemakkelijker maken.

Heb je geen goed geladen BIOS batterijtje, dan zou ik voorlopig niet verder zoeken want de computer kan dan niet bepalen wat er in zit en verschillende functies zouden dan niet kunnen werken.

Voor de stroomvoorziening van het moederbord staan daarop de condensatoren. Kijk in ieder geval of deze kleine torens nog een vlakke bovenkant hebben en geen losse huls. https://www.google.nl/search?q=moth...X1wQIHHbnIC4IQ_AUoAXoECBAQAw&biw=1024&bih=506 De neus is voor mij altijd een goede indicator geweest voor de voeding. Als de voeding een oud exemplaar is of net voldoende van vermogen, dan komt die ook eerder in beeld.

Tegenwoordig heb je niet alleen slaapstand maar ook Snel opstarten. Ik zou bij problemen niet bij het opstarten van de schijf laten lezen want dan blijven problemen misschien bestaan. Voor uitschakelen van de slaapstand is de opdracht "powercfg -h off" toepasbaar en natuurlijk "powercfg -h on" om het weer te kunnen gebruiken.

Je schrijft: "De beeldschermadapter heet "AMD Radeon HD6670" of "Standaard-VGA grafische adapter".
Is één van deze twee beter?" De ene is een oude grafische kaart en de ander waarschijnlijk de chipset die op het moederbord zit. De computer heeft dan ook een eigen aansluiting voor een monitor. Je kan dan gemakkelijk wisselen maar voor de grafische chipset zijn natuurlijk ook moederbord drivers van de fabrikant nodig én in de BIOS moet de instelling Init first op On-board staan in plaats van PCI.
 
Hallo

In antwoord op uw vraag in # 6

"Ok. Hoe? "

Zelfs google kan u hierop antwoorden ....

1 van de vele antwoorden :

https://www.avg.com/nl/signal/check-gpu-temperature

Peter

Zélfs google? De allergrootste zoekmachine ter wereld die daar speciaal voor gemaakt is?
ZELFS die weet het antwoord, en ik niet? Als je neerbuigend wilt doen, doe het dan goed, aub. Zeg dan liever zoiets als "wel eens van google gehoord?"

Ik wist niet hoe het moest.
Sue me.

Je linkt klinkt goed, maar het werkt niet in veilige modus.
 
Laatst bewerkt:
UPDATE.

Sinds het systeemherstel of een andere voeding kwam windows zélf met "apparaat stuurprogramma installeren, bekijk hier de voortgang". En hij installeerde correct. Na opnieuw opstarten deed hij het. Het hele bureaublad was er weer als vanouds. Maar voor één seconde. Toch kwam er toen geen zwart scherm, maar een blauwe, gele en één met vele gekleurde strepen.
Wat betekent dit? Exit videokaart is het niet? Dan lijkt me dat de oplossing.
 
Het schannel bericht kan wijzen op het niet kunnen wegschrijven van een log. Niet alle fouten zijn te begrijpen als tekortkomingen. Er staan dagelijks nieuwe fouten in de logboeken en dat is normaal. Kernel fouten daarentegen wijzen vaak op hardware die gegevens niet of niet snel genoeg kan verwerken maar het kan van alles zijn.

Schakel versnellingsfuncties of zelfs overklokken van de computer of binnen het grafisch stuurprogramma daarom eens uit. Er is natuurlijk verschil tussen grafische driver en beeldstuurprogramma. In de laatste staat vaak ook de instelling Snel of Kwaliteit. Minder kwaliteit kan helpen. De resolutie moet op die van de monitor staan en minder kleuren, bijvoorbeeld 24 bits kleurdiepte kan het de grafische kaart ook gemakkelijker maken.

Heb je geen goed geladen BIOS batterijtje, dan zou ik voorlopig niet verder zoeken want de computer kan dan niet bepalen wat er in zit en verschillende functies zouden dan niet kunnen werken.

Voor de stroomvoorziening van het moederbord staan daarop de condensatoren. Kijk in ieder geval of deze kleine torens nog een vlakke bovenkant hebben en geen losse huls. https://www.google.nl/search?q=moth...X1wQIHHbnIC4IQ_AUoAXoECBAQAw&biw=1024&bih=506 De neus is voor mij altijd een goede indicator geweest voor de voeding. Als de voeding een oud exemplaar is of net voldoende van vermogen, dan komt die ook eerder in beeld.

Tegenwoordig heb je niet alleen slaapstand maar ook Snel opstarten. Ik zou bij problemen niet bij het opstarten van de schijf laten lezen want dan blijven problemen misschien bestaan. Voor uitschakelen van de slaapstand is de opdracht "powercfg -h off" toepasbaar en natuurlijk "powercfg -h on" om het weer te kunnen gebruiken.

Je schrijft: "De beeldschermadapter heet "AMD Radeon HD6670" of "Standaard-VGA grafische adapter".
Is één van deze twee beter?" De ene is een oude grafische kaart en de ander waarschijnlijk de chipset die op het moederbord zit. De computer heeft dan ook een eigen aansluiting voor een monitor. Je kan dan gemakkelijk wisselen maar voor de grafische chipset zijn natuurlijk ook moederbord drivers van de fabrikant nodig én in de BIOS moet de instelling Init first op On-board staan in plaats van PCI.

Klinkt prachtig, maar ik volg de helft. Op de een of andere manier wordt men daar over het algemeen boos om op dit forum, maar ik zeg het maar even. Voordat ik je om verheldering vraag en we misschien onnodig veel moeite doen. Ik heb een update geplaatst: windows heeft een nieuw stuurprogramma geinstalleerd, en hij doet het nu langer. Alleen wordt het beeld nu geel, blauw of gestreept in plaats van zwart. Het is niet opgelost, maar er is wel verandering in de zaak.
Duidt dit niet simpelweg op een kapotte videokaart? Zoja, dan koop ik een nieuwe, en is het opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Daar lijkt het wel o als je na een zwart scherm nu iets krijgt met alle kleuren van de regenboog...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan