Code om (netwerk)schijf uit te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Domme vraag misschien; maar wat is het verschil tussen een folder en geneste folder?

Geneste folder=Als je maar doorgaat van folder in één folder, dus maar doorgaan in subfolders.
Dus hier folder 2 en 3 in 1...

Normale folder: onder elkaar. Die ook subfolders kunnen bevatten....

450764.image0.jpg
 
Zodat ik alle files in een Excel file krijg te zien met extensies (en eventueel nog wat extra gegevens) en met de mappenstructuur...
Kan hier ook een hyperlink bij zodat ik bij het klikken rechtstreeks in de map/file uitkom?

Kun je aangeven wat dit meer oplevert dan het Excel hulpscherm om bestanden te openen ?
 
Om te kiezen in welke map de macro moet gaan zoeken is dit perfect. Hoef je geen pad meer in te geven, maar kan je via de File Dialog visueel kiezen door er op te klikken...

Alleen krijg ik dit niet in de code EN komt er nog steeds de foutmelding( die waarschijnlijk aan bovenstaande te wijten is => Meer als 8 submappen).
Als hij dit tegenkomt zou hij moeten verder lopen ipv foutmelding en te stoppen...
 
Wat 'moet de macro in de map' zoeken ?
 
Ik zou graag oplijsten (in een boomstructuur) alle submappen en files die hierin zouden staan...In een bepaalde map die ik aanduid via jouw FileDialog.
De code in #24 werkt goed.
Alleen bovenstaande twee problemen (vanwege mijn kant).
Misschien wil/kan jij de code eens bekijken? Code van @route99
 
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
De zin van de hele excercitie ontgaat me.
Als je het doel hiervan niet duidelijk maakt, blijf je een doodlopoende steeg bewandelen.
 
Ik wil visueel krijgen wat er op mijn (bepaalde) schijf staat.
Alle mappen en sub mappen met bijhorende files.
Met een boomstructuur als weergave...
 
Dat is allang duidelijk, maar waartoe ?
Het gaat er toch niet om interessante afbeeldingen te produceren ?
Vertel de volgende 5 stappen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn doel was zeer sterk afgebakend stuk info gestructureerd visueel in het vlak van een tabblad zichtbaar en snel toegankelijk maken (via die hyperlink). Alles binnen een projectdoel waar ik verantwoordelijk voor was. En dat werkt uitstekend binnen de grenzen die toegestaan zijn (die 7 schoot me ook weer te binnen, maar ik ben in het algemeen geen voorstander ervan om te veel nested subfolders te hebben, das niet overzichtelijk en daar ging het juist om....).

@alphamax
Tnx voor die info.
Alleen mijn windows map bevat al ver over de 200.000 bestanden, de mappen niet mee gerekend....
Een hele schijf met meer van die hyperlinks dat wordt hem dan zo wie zo niet.
 
Even voor mijn beeldvorming;
Ik heb 15000 excelbestanden in maximaal 7 submappen staan. Nu wil ik het bestand in rij 12002 openen middels een hyperlink. Welk voordeel geeft mij dit?
 
Laatst bewerkt:
Mijn beeldvorming was al bekend. Mijn doel was van een totaal andere orde, dus die vraag speelde bij mij iig niet.....

Ik heb me nooit op zulke grote aantallen gericht.
En: Zelfs als zou het kunnen zie ik geen voordelen om bijv een complete Windows bootschijf daar van de bestanden/mappen te hyperlinken.
Voor mij houdt het hier op, voor het doel van de TS zie ik geen verdere bijdrage.
 
??? De laatste kolom is ook hyperlinked naar het bestand op die regel...
Dus je loopt ook tegen deze grens aan:

Oplossing: Je zou die laatste kolom met de hyperlinked code uit het systeem kunnen halen dan heb je iig wel een 2 kolommen met bestandnaam en bijbehorende locatie ... maar lees bij de PS verder.

PS: Verder: een testje liet zien dat het ook lastig is om alle folders te scannen, wrs om dat een user geen rechten heeft over veel Windows mappen en al helemaal niet over de submappen die dus niet meegenomen kunnen worden in het resultaat....Het weglaten van de hyperlink brengt hier geen verandering in.
Er zit imho dus nog steeds geen brood in om het zo te willen.
Deze laatste tool kun je wellicht wel op een data schijf toepassen waar je alle folder/bestandsrechten hebt.
De andere code die ik gebruik vind ik voor een kleinere selectie een veel handiger beeld/overzicht geven, wat ook mijn doel was.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal geen hyperlinks nodig om de adressen in een werkblad als hyperlink te gebruiken:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
   ThisWorkbook.FollowHyperlink Target.Value
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan