(GPU) core out of memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikebaa

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
63
Goedemiddag,

Ik heb regelmatig last van problemen die veroorzaakt lijken te worden door mijn GPU. Eerst dacht ik nog dat het aan de software lag die ik gebruik, maar begin het nu vaker te krijgen. Een overzicht van de problematiek:
- Zodra ik aan het werken ben op een remote desktop (Citrix) begint soms mijn hele beeld te flikkeren. Daarna krijg ik een melding over mijn GPU (stom, heb de melding niet exact opgeslagen..)
- In games krijg ik soms ineens meldingen of sluit de game volledig af: bij Starcraft 2 krijg ik soms de melding: "Core: out of memory", COD Cold War sluit heel soms ineens af
- Onlangs deed ineens mijn startbalk niet meer. Ook kon ik Spotify niet meer via mijn toetsenbord bedienen. Computer opnieuw opgestart --> krijg ik melding dat hij Windows niet kon laden. Na 3x deed 'ie het pas. Weet niet of dit met GPU te maken heeft maar vond het wel vreemd

De temperaturen van mijn GPU doen ook geen vreemde dingen; 61% op piekbelasting.

Wat overigens ook opvallend is, is dat zowel Starcraft als COD pas crashen nadat het spel geëindigd is en ik in de lobby zat. Overigens had ik bij COD onlangs wel (kleine) grafische problemen tijdens het spel; vooral wapens die ineens onzichtbaar werden. Na het beëindigen van het spel crashte het spel vervolgens direct.

Setup van mijn PC:
AMD Ryzen 5 3600 - Processor
Asrock B450M Pro4 - Moederbord
G.Skill Ripjaws V 16GB - F4-3200C16D-16GVKB
MSI GeForce GTX 1660 VENTUS XS 6G OC - Grafische kaart
Be quiet! PURE POWER 11 500W - Voeding (intern)
SSD CT1000MX500SSD1

Alle drivers + firmware is volledig up-to-date.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.
 
de info is niet helemaal duidelijk. wat bedoel je m.b.t. die 61% van de GPU, temperatuur of belasting?

Installeer eens Speccy en controleer de temperaturen. Hoe lang is het geleden dat toetsenbord en inwendige van de pc stofvrij zijn gemaakt?
 
Dank voor het snelle antwoord, excuses voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde dat de GPU 61 graden Celsius was toen ik Starcraft 2 speelde.

PC is 2 jaar geleden in elkaar gezet. Ongeveer 6 maanden geleden heb ik nog een SSD schijf toegevoegd en toen ergste stof weggehaald. Echter, toen niet de fans compleet stofvrij gemaakt. Onderstaand de uitkomsten van Speccy. Ik vind de CPU temperatuur wel vrij hoog, zeker gezien ik nu helemaal niets heb draaien (Windows + mail + Speccy).

Mijn PC staat in een kast met beetje open ruimte aan de achterkant. Aan de voorkant staat het deurtje open. Zouden de problemen met hitte te maken kunnen hebben? Zo ja, dan zaag ik nog een stuk uit achterkant kast.

In de bijlage het volledige Speccy bestand.

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit

CPU
AMD Ryzen 5 3600 68 °C
Matisse 7nm Technology

RAM
16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1064MHz (15-15-15-36)

Motherboard
ASRock B450M Pro4 (AM4) 29 °C

Graphics
X2483_2480-DP4 (1920x1080@60Hz)
Acer VG240Y (1920x1080@75Hz)
XenSource Citrix Indirect Display Adapter (Undefined)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 (MSI) 31 °C
SLI Disabled

Storage
931GB Crucial CT1000MX500SSD1 (SATA (SSD))

Optical Drives
No optical disk drives detected

Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
 
Laatst bewerkt:
Wat is het merk & type van de voeding...?
Dit soort klachten komen vaker voor als de voeding niet fris is...
Het is allemaal vrij moderne hardware...
de temp. van Speccy zou onjuist kunnen zijn, ook dat gebeurd vaker...
Overigens, welke processorkoeler zit er op de R5, de standaar AMD of een aftermarket type..?
 
In de bijlage het volledige Speccy bestand.
Incl de Windows key, bedankt....

Haal die weg en zet de weblink van Speccy hier neer, die optie geven ze niet voor niets.
Zie m'n link.

MSI GeForce GTX 1660 VENTUS XS 6G OC - Grafische kaart
Graphics
X2483_2480-DP4 (1920x1080@60Hz)
Acer VG240Y (1920x1080@75Hz)
XenSource Citrix Indirect Display Adapter (Undefined)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 (MSI) 30 °C
https://support.citrix.com/article/CTX237608
Te weinig of teveel geheugen toegekend, afhankelijk wat je doet.

Daarnaast wordt er maar 2GB geheugen gebruikt, kaart zou er 6 moeten hebben, wordt alleen die voor Citrix gemeten?
Physical Memory 2047 MB
Virtual Memory 2048 MB
 
Laatst bewerkt:
Da's niet zo handig van mij.. Heb je link gelezen, hierbij de URL: http://speccy.piriform.com/results/BSxRGwwkvTPWYnyb0dH6pKr

Voeding is ook relatief nieuw: Be quiet! PURE POWER 11 500W - Voeding (intern)

Wel valt me op dat CPU temperatuur nu weer relatief hoog is. Heb ook even via prog. Core Temp gekeken, die geeft ook hoge waarde aan (min. 52 graden, max 65 graden) en dat zonder zware belasting. Heb overigens CPU niet overgeklokt.

Heb ook een foto van de kast in de bijlage gestuurd. Zoals je ziet zit er bovenin een kleine opening, onderin heb ik een zelfde soort opening. Heb wel altijd de deur van de kast open staan. Zou dat onvoldoende koeling geven voor GPU/ CPU, wat de problemen veroorzaakt?

Bekijk bijlage 355142
 
https://www.helpmij.nl/forum/showth...bruik-ik-dit-forum?highlight=bijlage+plaatsen
Die bijlages dien je anders te plaatsen, je link nu naar een bestand op je pc, dan kun je het alleen zelf zien.

En als je vind dat de temps te hoog zijn, wat niets met je probleem heeft te maken, dien je de ventilatoren uit te breiden en de airflow te verbeteren en eventueel de CPU koeler door eentje die meer koelt te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan