Weeknummer van slag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Ik heb een dB die al jaren loopt, nu blijkt dat op 1 formulier sinds dit jaar een verkeerd weeknummer wordt ingevoerd, momenteel 7 ipv 6. Ik vermoed dat access een andere weektelling aanhoudt dan wij in Nederland en week 53 al als week 1 heeft geteld. Kan natuurlijk simpel -1 aan de formule toevoegen, maar is er ergens een optie om Access de Europese weektelling te laten aanhouden.
Is me trouwens al eerder opgevallen dat ondanks alle Europese instellingen zoeken op een datum onder dagnummer 12 fout gaat en bijv. 4 januari als 1 april wordt opgezocht terwijl 13 januari probleemloos werkt.
 
Access doet helemaal niks met weeknummers, en heeft zeker geen 'eigen' weeknummertelling. Jíj bepaalt met welke functie hoe je de weeknummers instelt. Blijkbaar gebruik je dus de verkeerde methode. Om dat te achterhalen, moeten we dus weten hoe je de weeknummers nu uitrekent.
 
=Format(Now();"ww")

Al vele jaren geleden "gemaakt" en altijd goed gewerkt, tot nu dan. Gezien hoe lang geleden het is, waarschijnlijk overgenomen uit een andere dB.
 
Is ook niet perfect; ik gebruik zelf een functie die je kunt aanroepen. Maar de meeste gevallen pak je hier wel mee op. Overigens verbaas ik me er steeds weer over dat mensen de functie NOW gebruiken om een weeknummer te genereren, en niet DATE. In mijn beleving gebeurt het maar hoogst zelden dat een weeknummer binnen dezelfde dag verandert :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan