Foto's bewerken op imac probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chretien23

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2016
Berichten
7
Hallo! Mijn probleem is het volgende: ik gebruik het progr. Foto's op de Imac met foto's van diverse jaargangen, maar als ik een (oude) foto (niet alle) wil bewerken volgt de melding:"Foto's met niet-beschikbare originele bestanden kunnen niet worden geopend. De originele foto 'IMG_5295.JPG' is offline of onvindbaar. Klik op 'Zoek origineel' om opnieuw te verbinden" Blijkbaar mist het programma een file waar de originele foto in staat. Kan ik die file opnieuw maken/herstellen of zoiets? Het originele bestand is natuurlijk niet (meer) te vinden, zodat ik de desbetr. foto's wel kan bewerken? En waar moet die nw file dan staan c.q. ingesteld worden?
groet Chrit.
 
Heb ik gedaan, krullebol, maar dat lost het probleem niet op. Nog andere suggesties?
 
@ Krullenbol
Foto's maakt een behoorlijk ingewikkelde mappenstructuur aan
dat is niet waar.

@ Chrit
Je foto's bevinden in de map Finder Afbeeldingen(als het in Finder Voorkeuren is aangevinkt) "Foto's-bibliotheek.photoslibrary"
of
via Gebruiker usernaam Afbeeldingen "Foto's-bibliotheek.photoslibrary

Heb ja een map aangemaakt met foto's, dan kan je die foto openen met de app Foto's, die foto wordt geplaatst ook in de map Foto's-bibliotheek.photoslibrary

In foto's kan je berwerken, verwijderen (terugzetten binnen de 29 dagen). Dus na 29 dagen worden die verwijderde foto's voorgoed verwijderd en kan je deze niet meer terugzetten.

Maar er is een maar.
Foto's die ogeslagen zijn in een andere map op je mac of externe harde schijf kan je wel terugzetten via de App Foto's.
Deze mannier van opslaan moet je zelf weten of opzoeken waar die mappen zich bevinden.

Lees dit ook eens.
https://support.apple.com/nl-nl/guide/photos/pht12e7a8015/mac
 
Laatst bewerkt:
Ik vind deze structuur best wel ingewikkeld... ;)
9641CF6B-AA94-408C-A52D-B99720CE389C.png
 
Wij archiveren al jaren met mappen die er grosso modo qua format er in principe altijd zo uit zien.
yyyy-mm-dd-naam-van-het-event
dus bijvoorbeeld als pure testnaam:
2018-08-05-Lowlands-Naam-Artiest-back-stage
Ik hoor nooit problemen dat het anders zou moeten (professionele documentaire fotografie).
 
Rechtsklikken op Foto’s-bibliotheek.photoslibrary toon paketinhoud - Blijf met je pekkels daar van af.
zie bijlage.
Foto’s moet ergens worden opgeslagen.
Aansluitend bij route 99 hoe mooi is dit niet in elkaar gestoken.

Hetzelfde wordt ook weergegeven in de app zelf schakelen tussen Foto’s - Momenten - Sets en Jaren.
En op Plaatsen de lokatie
Meer moet dat niet zijn.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-02-11 om 12.04.22.png
    Schermafbeelding 2021-02-11 om 12.04.22.png
    95,6 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan