Programma's installeren op externe SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallievis

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2014
Berichten
36
Hallo iedereen,

Mijn ingebouwde SSD van de laptop is bijna vol. Kan je, op een externe SSD, die aan de laptop gekoppeld wordt via USB, programma's installeren ? Het zijn voornamelijk zaken die ik gebruik om foto's te bewerken en daarom niet elke dag nodig heb.
Besturingssysteem is Win10
 
Laatst bewerkt:
Kan niet gemonteerd worden, de originele zit vast op MB. Dus ik dacht aan een externe.
 
Als deze SSD gesoldeerd is, is er sprake van eMMc geheugen en dat is beslist geen SSD.
Zal wel om een budget netbook gaan met 32 of 64 Gb eMMC flashchip....dat vermoed ik...
 
Laptop is een ASUS R753U en SSD is 128 Gb
Kan niet gemonteerd worden, de originele zit vast op MB. Dat hebben "ze" mij verteld.....
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost. Dank zij de tip van VDK, even op You Tube gaan zoeken.
De nieuwe 1Tb SSD dmv adapter via USB op laptop aangesloten. Werd herkend, maar geen ruimte ter beschikking. ( geen partitie ) Met EasyUstodo een cloon gemaakt van de C schijf naar deze nieuwe SSD. Vervolgens de laptop opengemaakt vlgs YouTubefilmpje :p.
Oude SSD eruit en nieuwe er in. ( Slechts 1 vijsje los te maken, en zeker niks gesoldeerd zoals men mij gezegd had.) Ik heb Laptop opgestart en dat werkte perfect. Alleen was er op de de nieuwe SSD nu maar 128Gb ter beschikking, terwijl dit +/- 1Tb had moeten zijn.
Het cloonprogramma neemt dus letterlijk alles exact over, ook de grootte. Met EaseUS Partition Master de overblijvende ruimte als partitie geactiveerd en vervolgens samengevoegd met de C partitie.
En nu heb ik 1Tb ter beschikking op SSD.
:p:p:p:p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan